ارسال به دیگران پرینت

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس: تحریم‌ها علت اصلی کمبود انسولین قلمی | «انسولین ویال» در کشور تولید می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نوع قلمی انسولین به علت تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی است و این موضوع به زودی مرتفع می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس: تحریم‌ها علت اصلی کمبود انسولین قلمی | «انسولین ویال» در کشور تولید می‌شود

سید محمد پاک مهر، نایب رییس کمیسیون بهداشت در گفت‌و‌گو  با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: بیماران به اشکال مختلفی از انسولین استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها به صورت ویال است.

وی افزود: ویال‌های ‌regular و NPH اشکال جدید داروها هم به صورت پن یا قلم‌های انسولین است. نمونه بارز این انسولین‌ها ارقام نوومیکس و نئووراپید و لانتوس است.

نایب رییس کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استفاده به صورت قلم‌های انسولین برای بیمار بسیار راحت تر است٬ استقبال از انسولین‌های قلمی زیاد است.

 

پاکمهر تصریح کرد: انسولین‌های قلمی معمولا از کشور هلند وارد می‌شود و با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در حال حاضر٬ نوع قلمی در کشور ما با کمبود مواجه شدهاست. ولی در انسولین به صورت ویال کمبود نداریم و به اندازه مصرف بیماران دیابتی انسولین در کشور ما تولید می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توان دانشمندان ایرانی و تلاش‌های مجلس و دولت امیدواریم به زودی مشکل انسولین‌های قلمی نیز در کشور حل شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه