ارسال به دیگران پرینت

انتخابات آمریکا: ترامپ آرای 6 ایالت مهم را از دست داد

وضعیت ترامپ در ایالت‌های رقابتی که در انتخابات پیشین (2016) توانسته بود آرای الکترال آن را کسب کند اصلا خوب نیست.

انتخابات آمریکا: ترامپ آرای 6 ایالت مهم را از دست داد

"جو بایدن" رقیب دموکرات دونالد ترامپ وضعیت بسیار بهتری در ایالت‌های رقابتی آمریکا دارد و نظرسنجی‌ها حاکی است ترامپ آرای 6 ایالت مهم رقابتی را که در انتخابات سال 2016 آرای الکترال آنها را کسب کرده بود، در انتخابات امسال از دست داده است.

 با نزدیک شدن به روز انتخابات آمریکا و با وجودی که تاکنون بیشتر از 20 میلیون آمریکایی به صورت زودهنگام آرای خود را در انتخابات سراسری 2020 آمریکا ثبت کرده‌اند، وضعیت آرای بایدن در رقابت با ترامپ در ایالت‌های رقابتی بسیار بهتر است و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیروزی بایدن در انتخابات آتی حتمی به نظر می‌رسد و ترامپ باید خود را آماده کوچ از کاخ سفید کند و نام خود را در میان روسای جمهوری تک دوره‌ای آمریکا ثبت کند.

 وضعیت ترامپ در ایالت‌های رقابتی که در انتخابات پیشین (2016) توانسته بود آرای الکترال آن را کسب کند اصلا خوب نیست و برای مثال در 6 ایالت از جمله در 2 ایالت "آریزونا" و "کارولاینای شمالی" که در انتخابات پیشین به ترامپ رای داده بودند حالا در چرخشی اساسی بایدن در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته و از ترامپ پیش افتاده است.

نقشه نتایج  انتخابات 2016 آمریکا 

انتخابات آمریکا: ترامپ آرای 6 ایالت مهم را از دست داد

بر اساس گزارش گاردین در 8 ایالت رقابتی بررسی شده، وضعیت نظرسنجی‌ها حاکی است ترامپ تنها در 2 ایالت از بایدن پیش است و در 6 ایالت دیگر از جمله ایالت حساس فلوریدا بایدن از ترامپ پیش است و در صورت برگزاری انتخابات بدون تغییر وضعیت فعلی، خواهد توانست آرای الکترال این 6 ایالت را از آن خود کند.

8 ایالت رقابتی که در مجموع 125 رای الکترال دارند، عبارتند از:

فلوریدا (29 رای الکترال)، پنسیلوانیا (20)،اوهایو(18)، میشیگان(16)، کارولاینای شمالی (15)،آریزونا(11)، ویسکانسین (10) و آیوا(6)

این 8 ایالت از جمله ایالت‌هایی بودند که در انتخابات 2016 به ترامپ رای داده بودند و کسب آرای الکترال این ایالت‌ها باعث شد ترامپ با وجودی که نزدیک به 3 میلیون رای مردمی کمتر از رقیب دموکرات خود (هیلاری کلینتون) کسب کرده بود، اما به مدد رسیدن به حد نصاب 270 رای الکترال بتواند پیروز انتخابات شود.

 اما وضعیت امسال آرای ترامپ در این ایالت‌ها اصلا تعریفی ندارد و بر اساس نظرسنجی‌ها از میان این 8 ایالت ترامپ تنها در 2 ایالت آیوا و اوهایو با مجموع 24 رای الکترال از بایدن پیش است و در 6 ایالت دیگر با مجموع 101 رای الکترال بایدن از ترامپ پیش است.

از میان این 8 ایالت، "آریزونا" ایالتی است که غالبا در سبد رای جمهوریخواهان تعریف می شود اما در این دوره از انتخابات این ایالت نیز به جمع ایالت های رقابتی پیوسته و نتایج نظرسنجی ها حاکی است بایدن در این ایالت جمهوریخواه از ترامپ پیش افتاده است.

نقشه انتخابات 2020 آمریکا تا 16 اکتبر 2020 ( 17 روز  مانده به انتخابات)بر اساس پیش بینی آرا و نظرسنجی ها

انتخابات آمریکا: ترامپ آرای 6 ایالت مهم را از دست داد

ایالت‌های مردد، در نوسان و یا رقابتی به ایالت‌هایی گفته می‌شود که در دهه‌های گذشته در انتخابات مختللف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها دست به دست شده و هر 2 حزب اصلی آمریکا از پیش آرای این ایالت‌ها را  در سبد خود نمی‌دانند و برای کسب آرای آنها با یکدیگر رقابت سختی دارند و اتفاقا طی دهه‌های گذشته نتیجه رقابت در این ایالت‌های رقابتی است که همواره پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین می‌کند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      هر کدام باشند هیچ فرقی برای ما ندارد ولی از ترامپ نفرت دارم بخاطر ترور سردار

    • ناشناس ارسالی در

      توکه خیلی دوس داری این اتفاق بی افته ولی خیال باطل مردک غافل

    • ناشناس ارسالی در

      گول این نظرسنجی های قلابی را نخورید
      ترامپ تا ۲۰۲۴ مهمان ماست

    • ارشمیدس ارسالی در

      یکی نیس بگه مگه ما میخایم رای بدیم که اطلاعات غلط خورد ما میدی بدبخت😅😅😅

    • مجید محاوی ارسالی در

      رای ما مردم ایران که بر سرنوشت کشور خودمان هیچ تاثیری ندارد حدقل مردم آمریکا با رای خودشان تکلیف ما ملت ایران را تعیین کنند ههههه والله

    • علی ارسالی در

      دیگه با توجه به این همه از حجم نارضایتی و نخواستن ترامپ و شکست در نظر سنجیا و.... دیگه مطمنن ترامپ نمیشه نه؟ و اگر شد شما یه مشت دروغ گد هستین

    • رضا ارسالی در

      عه شما از کجا میدونید چقدر زرنگید مگه .بفکر ترامپ و بایدن نباشید شما فکری بحال اقتصاد خودتون باشید ریدید

    • ناشناس ارسالی در

      گاردین خیلی اشتباه می‌نماید نوشتن این مطالب فقط بعد تبلیغاتی داره والا جوی بایدن لیاقت ندارد رئیس جمهور آمریکا ‌شود

    • ناشناس ارسالی در

      ترامپ یک آدم منفوره صدرصد بایدن پیروز میشه

    • ناشناس ارسالی در

      این نظر سنجی هت مثل قیمت طلا وسکه وارز درایران دستوری وپایین وبه نضرر ترامپ کاذب اعلام می شود بشنوید وببینید وبخوانید ولی باور نکنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه