ارسال به دیگران پرینت

بیمه‌ زندگی

بیمه‌ زندگی قراردادی است میان شرکت بیمه و بیمه‌شده که در آن، بیمه‌شده تا زمانی معین -بسته به نوع قرارداد- متعهد به پرداخت حق‌بیمه (مبلغ تعیین شده در قرارداد و غالبا در اقساط بلندمدت) می‌شود و با بروز وقایعی چون مرگ، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبت‌های ویژه پزشکی یا در طول حیات، شرکت بیمه موظف خواهد بود سرمایه بیمه‌شده را به‌طور یکجا یا به‌صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص‌ثالثی که وی تعیین کرده بپردازد.

بیمه‌ زندگی

بیمه‌ زندگی قراردادی است میان شرکت بیمه و بیمه‌شده که در آن، بیمه‌شده تا زمانی معین -بسته به نوع قرارداد- متعهد به پرداخت حق‌بیمه (مبلغ تعیین شده در قرارداد و غالبا در اقساط بلندمدت) می‌شود و با بروز وقایعی چون مرگ، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبت‌های ویژه پزشکی یا در طول حیات، شرکت بیمه موظف خواهد بود سرمایه بیمه‌شده را به‌طور یکجا یا به‌صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص‌ثالثی که وی تعیین کرده بپردازد.

بیمه‌نامه‌های عمر زمانی

بیمه‌نامه عمر زمانی خسارت فوت بیمه‌شده را تحت‌پوشش قرار می‌دهد. در این نوع بیمه‌نامه شرکت بیمه تعهد می‌کند که در صورت فوت بیمه‌شده طی مدت قرارداد، سرمایه فوت بیمه‌نامه را در ازای پرداخت حق‌بیمه از سوی بیمه‌گذار به ذی‌نفعان پرداخت کند. تعهد شرکت بیمه برای پرداخت سرمایه بیمه، تا پایان مدت بیمه‌نامه است و در صورتی که بیمه‌شده در پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد، بیمه‌گر تعهدی نسبت به وی نخواهد داشت. از مزایای این بیمه‌نامه می‌توان به تامین هزینه‌های فوت بیمه‌شده از قبیل کفن‌ودفن و...، تامین امنیت مالی خانواده به‌خاطر از دست دادن سرپرست خانواده، نازل بودن قیمت حق‌بیمه در مقابل سرمایه درخواستی، معافیت از قوانین انحصار وراثت و مالیات و... اشاره کرد.

انواع بیمه‌نامه عمر زمانی

بیمه‌نامه عمر زمانی ساده انفرادی: در این بیمه‌نامه فرد می‌تواند خود را در مقابل خطر فوت بیمه کند. با خرید این بیمه‌نامه، بیمه‌شده در طول مدت قرارداد تحت‌پوشش خطر فوت قرار می‌گیرد و در صورت فوت، سرمایه انتخابی توسط شرکت بیمه به ذی‌نفعان تعیین‌شده پرداخت می‌شود. حق‌بیمه این بیمه‌نامه بر اساس سن بیمه‌شده، میزان سرمایه درخواستی و وضعیت سلامت وی تعیین می‌شود.

بیمه‌نامه عمر زمانی ساده گروهی: کارخانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌توانند کارکنان و کارگران خود را در مقابل خطر فوت تحت‌پوشش قرارداد بیمه عمر زمانی ساده گروهی قرار دهند. در این بیمه‌نامه؛ در صورت فوت هر یک از بیمه‌شدگان، سرمایه انتخابی بیمه‌گذار توسط شرکت بیمه به وراث قانونی یا ذی‌نفعان منتخب پرداخت می‌شود. حق بیمه این بیمه‌نامه بر اساس میانگین سنی بیمه‌شدگان و سرمایه درخواستی تعیین می‌شود.

 

بیمه‌نامه عمر زمانی مانده‌بدهکار انفرادی: این بیمه‌نامه برای افرادی که از بانک یا موسسه‌های مالی و اعتباری وام یا تسهیلات دریافت می‌کنند، ارایه می‌شود. در این بیمه‌نامه؛ در صورتی‌که بیمه‌شده قبل از تسویه کامل وام یا تسهیلات خود فوت کند، مابقی اقساط وام توسط شرکت بیمه به‌صورت یکجا به بانک یا موسسه مالی و اعتباری پرداخت می‌شود و از عین مرهونات، فک رهن به‌عمل می‌آید. حق‌بیمه این بیمه‌نامه بر اساس سن بیمه‌شده، مبلغ اصل و سود وام، مدت بازپرداخت وام و وضعیت سلامتی بیمه‌شده تعیین می‌شود.

بیمه‌نامه عمر زمانی مانده‌‌بدهکار گروهی: بانک‌ها، موسسه‌های مالی و اعتباری یا سازمان‌ها می‌توانند افرادی که از آن‌ها وام و تسهیلات دریافت می‌کنند را به‌صورت گروهی در قبال خطر فوت بیمه کنند. در این بیمه‌نامه، چنانچه در طول مدت بازپرداخت وام، وام‌گیرنده فوت کند، مابقی اقساط توسط شرکت بیمه به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود و بازماندگان متوفی و ضامنین مسئولیتی در قبال بانک یا موسسه پرداخت‌کننده وام نخواهند داشت. حق‌بیمه این بیمه‌نامه بر اساس میانگین سنی بیمه‌شدگان، مبلغ اصل و سود وام‌ها و مدت بازپرداخت آنها تعیین می‌شود.

بیمه‌نامه‌های عمروسرمایه‌گذاری

در این بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود در ازای دریافت حق‌بیمه؛ در صورت فوت یا حیات بیمه‌شده، سرمایه‌ای را به‌صورت یکجا یا مستمری به استفاده‌کنندگان پرداخت کند.

این بیمه‌نامه با هدف ایجاد آرامش خاطر و امید نسبت به آینده، بهبود معیشت به‌ویژه در دوران بازنشستگی و تامین نیازهای اساسی از روشی قابل اطمینان، علاوه بر اینکه پول بیمه‌گذار را به‌صورت منظم و در بهترین فرصت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری و مدیریت می‌کند، جریان آرام و بی‌دغدغه زندگی خانواده وی را در برابر خطرها و پیش آمدن نیازهای پرهزینه زندگی در آینده حمایت می‌کند.

 

در این بیمه‌نامه‌، فرد با پرداخت مبالغی متناسب با توانایی مالی خود و به‌صورت ماهانه، سالانه یا سایر روش‌های جاری، اقدام به ایجاد پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری برای خود و خانواده‌اش می‌کند. این طرح در حقیقت یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بدون ریسک و با سود تضمین شده توسط شرکت است و هر شخص آینده‌نگر شاغل یا غیرشاغل با هر میزان درآمدی که داشته باشد، می‌تواند در این طرح  مشارکت و آینده خود و خانواده‌اش را تامین کند.

انواع بیمه‌نامه عمروسرمایه‌گذاری

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان: بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان برای ایجاد پشتوانه مالی و رفع نگرانی از هزینه‌های تحصیلات، تهیه جهیزیه و ازدواج فرزندان و... طراحی شده است. در این بیمه‌نامه‌، فرد با پرداخت مبالغی متناسب با توانایی مالی خود، به صورت ماهانه، سالانه یا سایر روش‌های جاری، اقدام به ایجاد پوشش‌های بیمه‌ای برای توانمندی فرزند خود در آینده می‌کند.

این طرح در حقیقت یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بدون ریسک و با سود تضمین شده توسط شرکت بیمه است که بیمه‌گذار می‌تواند در آن مشارکت و بخشی از آینده فرزندانش را تامین کند.

طرح‌های بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری

طرح سنوات:این طرح با هدف ایجاد پشتوانه مالی برای ایام بازنشستگی کارکنان و نیز کاهش تعهدهای مالی کارفرما طراحی شده است. در این طرح، کارفرما با پرداخت مبلغی - معادل پایه حقوق کارکنان - به‌صورت سالانه و تهیه پوشش‌های بیمه‌ای برای آنان، سرمایه مناسب و مطمئنی را در زمان بازنشستگی یا قطع همکاری برای کارکنان تامین می‌کند.

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که قصد ارائه طرح‌های مکمل رفاهی برای مدیران و کارکنان خود داشته باشند، می‌توانند با استفاده از طرح سنوات، علاوه بر اطمینان از تامین وجوه بازنشستگی کارکنان، مزایا و منافعی را برای خود و کارکنانشان فراهم کنند.

شرایط و منافع طرح سنوات:

پرداخت سنوات کارکنان به شرکت بیمه بر اساس حقوق پایه هر سال،

تجمیع مبلغ سنوات با توجه به آخرین حق‌بیمه پرداختی کارفرما و دریافت آن در پایان زمان همکاری،

امکان انتقال تعهد سنوات تجمیع شده سال‌های گذشته به شرکت،

ارائه تخفیف گروهی و در نتیجه، افزایش ارزش بازخریدی بیمه‌نامه،

استفاده از معافیت‌های مالیاتی،

امکان افزایش حق‌بیمه پرداختی متناسب با حقوق پایه هر سال،

سرمایه‌گذاری سنوات پرداختی و تشکیل اندوخته سرمایه‌گذاری،

تخصیص سود تضمینی سالانه به‌صورت روزشمار به اندوخته سرمایه‌گذاری،

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه