ارسال به دیگران پرینت

پزشکان نگران بیمارانی که مجددا به کرونا مبتلا میشوند هستند

پزشکان گزارش داده‌اند در آمریکا مردی برای دومین بار به کرونا مبتلا شد و عفونتِ بارِ دوم، بسیار خطرناک‌تر از نوبتِ اول بود.

 پزشکان نگران بیمارانی که مجددا به کرونا مبتلا میشوند هستند

این جوان ۲۵ ساله پس از آنکه ریه‌هایش قادر نبودند اکسیژن کافی را وارد بدن کنند به ناچار در بیمارستان بستری شد.

این مرد که در نوادا زندگی می‌کند هیچ مشکل شناخته شده بهداشتی یا نقص ایمنی که به طور خاص او را در معرض آسیب کووید-۱۹ قرار دهد، نداشت.

هرچند این بیمار اکنون بهبودیافته و ابتلای مجدد به عفونت نیز نادر است اما مطالعات درباره بیماری‌های بسیار عفونی، پرسش‌هایی را درباره میزان و نحوه ایمنی بدن در برابر این ویروس ایجاد کرده است.

دانشمندان می‌گویند در مورد اخیر به جای اینکه عفونتِ اصلی در بیمار فروکش کند و سپس دوباره عود کند، او ویروس کرونا را دو بار گرفته است.

مقایسه کدهای ژنتیکی ویروس در هر دوره از بروز علائم نشان داد که آنها بیش از حد متمایز هستند و نمی‌توانند در اثر عفونتِ مشابه ایجاد شوند.

"مارک پاندوری" از دانشگاه نوادا می‌گوید: یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ابتلای قبلی به کرونا ممکن است لزوما بیمار را در برابر عفونت آینده محافظت نکند.

او می‌گوید: احتمال عفونت مجدد می تواند پیامدهای قابل توجهی در درک ما از ایمنی در برابر ویروس کرونا ایجاد کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند: حتی افرادی که بهبود یافته‌اند باید به رعایت نکاتی درباره فاصله اجتماعی، ماسک صورت و شستن دست ادامه دهند.

آیا واکسن، انواع کشنده‌ترِ ویروس کرونا را مهار می‌کند؟

پزشکان همچنان با مسئله ایمنی در برابر ویروس کرونا درگیر هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اکنون متخصصان با پرسش‌هایی مواجه‌اند از جمله اینکه آیا همه انسان‌ها در برابر عفونت ایمن می‌شوند؟ حتی کسانی که کرونا را با علائم بسیار ضعیف تجربه می‌کنند؟ یا اینکه ایمنی و محافظت در برابر کرونا چقدر به طول می‌انجامد.

این پرسش‌ها برای درک چگونگی تاثیر ویروس کرونا در طولانی مدت مهم است و می‌تواند تا حدی به مطالعات درباره "ایمنی جمعی" و کشف واکسن کمک کند.

نحوه عملکرد واکسن‌ها به این گونه است که سیستم ایمنی بدن را به طور طبیعی تحریک می‌کنند تا به انواع خاصی از عوامل بیماری زا واکنش نشان دهد و بدن را به آنتی بادی ‌هایی مجهز کند که بتوانند با موج‌های بعدی عفونت مقابله نمایند اما در مورد کرونا نکته نگران‌کننده اینجاست که هنوز به هیچ وجه مشخص نیست آنتی‌بادی های مرتبط با کووید ۱۹ تا چه مدت در بدن باقی می‌مانند و می‌توانند از آن در برابر عفونت‌های آینده محافظت کنند؟

تنها با یافتن پاسخ این سوالات و شماری از پرسش‌های دیگر درباره این ویروس می‌توان به تولید واکسن موثری برای حفاظت از افراد و دست‌یابی به ایمنی جمعی امیدوار بود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه