ارسال به دیگران پرینت

کارزار یا کارناوال انتخاباتی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تب حضور داوطلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد شده است، گفت: باید نهضتی راه بیفتد که همه در انتخابات کاندیدا نشوند و این کار را بر عهده جریان انقلاب بگذارند تا فردی مناسب را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند.

کارزار یا کارناوال انتخاباتی

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تب حضور داوطلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد شده است، گفت: باید نهضتی راه بیفتد که همه در انتخابات کاندیدا نشوند و این کار را بر عهده جریان انقلاب بگذارند تا فردی مناسب را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند. انتخابات به کارزاری تبدیل شده است که می‌تواند افراد را به چهره‌هایی شناخته‌شده در عرصه سیاست تبدیل کند و از آنها برای مناصب مهم‌تر از آنچه امروز قرار دارند، نزدیک کند. بسیاری می‌دانند امکان پیروزی در انتخابات را ندارند اما به طمع کسب پست و مقامی بالاتر بعد از انتخابات، وارد رقابت می‌شوند و سبب می‌شوند صف بلندبالایی از نامزدها روز انتخابات مقابل مردم تشکیل شود. فارغ از هزینه انسانی و مالی که برای رقابتی نتیجه صرف می‌شود به اعتبار انتخابات نیز خدشه وارد می‌شود از‌این‌رو نیامدن نامزدهای بدون رأی، خود به یک مطالبه تبدیل شده است.
در همین راستا، علیرضا زاکانی که از او نیز تا چندی‌ پیش به عنوان یک نامزد احتمالی انتخابات یاد می‌شد، با انتشار چند فیلم در صفحه توییتر خود درباره انتخابات با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته است «باید نهضت کاندیدانشدن راه بیفتد». به گزارش ایسنا، زاکانی توضیح داده است: با نگاهی به اوضاع کشور به‌خوبی می‌توان دریافت که وضعیت کشور تناسبی با اسلام و وجود رهبری معظم و حضور مردم خوب و نخبگان در عرصه‌های مختلف با امکانات و اقتضائات کشور ندارد. ناکارآمدی دولت، مجلس و دستگاه قضائی باعث وجود چنین نگرانی‌هایی در جامعه شده است. البته آقای رئیسی با همتی کار را در دستگاه قضائی دنبال می‌کنند که ان‌شاءالله بدنه هم همراهی کرده و با کمک همه اصلاحات اساسی در دستگاه قضائی در جهت خدمت به مردم شکل گیرد. دولت نیز سال پایانی عمرش را طی می‌کند. وظیفه ما هم کمک به دولت برای افزایش سطح خدمتگزاری‌اش است. کاری که با نظارت و دقت لازم با جلوگیری از برخی از ندانم‌کاری‌ها محقق می‌شود که این ندانم‌کاری‌ها آثاری بسیار تخریبی در جامعه دارد. وظیفه اصلی ما کمک‌کردن به دولت در جهت بالابردن سطح خدمت‌رسانی است.
این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: بهترین تلاش و کوشش حضور هر فردی در نقطه کاری خود و انجام اقدامات مناسب و پاسخ معتبر به انتظاراتی است که باید در مقام مسئولیت‌مان آن را انجام دهیم. هر فردی به تعبیر مقام معظم رهبری در هر مسئولیتی قرار دارد باید آن را مرکز عالم بداند و تمام تلاش و کوشش خود را بر این موضوع استوار کند که با همت و حمیت زیاد گره از زندگی مردم باز کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ متأسفانه در این شرایط تب حضور و داوطلبی برای ریاست‌جمهوری آن‌قدر زیاد شده که به نوعی افراد در مسئولیت‌شان بخشی از ظرفیت خود را برای آماده‌کردن در انتخابات صرف می‌کنند. کاری که درست و شایسته نیست. افراد به جای حرکت‌کردن و تلاش برای حضور در عرصه رقابت باید نهضت نیامدن را راه انداخته و به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور نداشته باشند. البته اگر آنها گزینه‌های درستی باشند سراغ‌شان می‌آیند اما اگر قابل نباشند آمدن‌شان به عنوان کاندیدا در انتخابات نه تنها خیر و برکتی برای جامعه ندارد بلکه آسیب‌زا و ضررزننده است. وی افزود: در این شرایط باید جریان انقلاب، قوه عاقله خوبی را فارغ از سهم‌خواهی و زیاده‌خواهی‌ها و با تدبیر بالا برای خودش ایجاد کند و دقت کرده چه کسی به درد کشور می‌خورد، نه اینکه احساسی با موضوعات کشور بازی کرد و به میدان آمد. معتقدم باید نهضت نیامدن شکل گیرد. زاکانی خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها و برخی از افراد نام من را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده بودند که آن را نفی می‌کنم چون معتقدم باید تمام وقتم را در مرکز پژوهش‌ها صرف کنم تا گرهی از زندگی مردم باز شود. ما امیدواریم بتوانیم کار مردم را پیش ببریم. یعنی مشکلات مردم رفع شده و چرخ تولید و تلاش و کوشش در جامعه راه بیفتد و توطئه دشمنان نیز خنثی شود. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: باید علاوه بر راه‌افتادن نهضت نیامدن، جریان انقلاب فکر کند چه کسی به‌ عنوان رئیس‌جمهور به درد انقلاب می‌خورد که خدا را شکر افرادی با این ویژگی‌ها وجود دارد. پس ما باید وقت‌مان را برای انجام مسئولیت‌مان صرف کنیم و کاری غیر از آن حرام است. امیدوارم دوستان دیگر به این حرکت پیوسته و با آرزوهای‌شان وقت مردم را نگیرند.
براساس این گزارش، با توجه به لیست نامزدهای احتمالی، اکنون هم نفراتی که کم و بیش آمدن‌شان در حال قطعی‌شدن است کم نیستند و همین موضوع کارزار انتخابات را به کارناوالی از چهره‌های سیاسی تبدیل خواهد کرد و از همین رو پیشنهاد زاکانی کاربردی و مهم است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه