ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور اسبق عراق: احتمال کودتای نظامی حزب بعث به سرکردگی معاون صدام وجود دارد

«باقر الزبیدی» وزیر کشور اسبق عراق با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «کودتای نظامی آتی در عراق» نسبت به احتمال وقوع این کودتا از سوی حزب منحل شده بعث به سرکردگی عزت الدوری معاون صدام، دیکتاتور سابق عراق هشدار داد.

وزیر کشور اسبق عراق: احتمال کودتای نظامی حزب بعث به سرکردگی معاون صدام وجود دارد

وزیر کشور اسبق عراق نسبت به احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور توسط معاون صدام هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از القدس العربی، «باقر الزبیدی» وزیر کشور اسبق عراق با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «کودتای نظامی آتی در عراق» نسبت به احتمال وقوع این کودتا از سوی حزب منحل شده بعث به سرکردگی عزت الدوری معاون صدام، دیکتاتور سابق عراق هشدار داد.

وی در این مقاله نوشت که الدوری ممکن است با کمک شخصیت‌های نظامی در عراق برای انجام یک کودتای نظامی تلاش کند.

الزبیدی ادامه داد: هدف از نشست‌هایی که توسط عناصر فراری از عراق و بعثی‌های مقیم کشورهای غربی برگزار شده است، اعطای اختیارات لازم به شاخه نظامی حزب منحله بعث در این خصوص به شمار می‌رود چرا که تلاش‌های سیاسی این حزب تاکنون ناکام مانده است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های نظامی گسترده عناصر بعث در شمال دیالی و مثلث مرگ (مناطق مکحول، خانوکه و سلسله جبال حمرین) با یک هدف انجام می‌شود یعنی حمایت از پروژه کودتای نظامی جدید در عراق.

مناطق میان استان‌های دیالی در شرق و کرکوک و صلاح‌الدین در شمال عراق که به مثلث مرگ معروف است شاهد عملیات تروریستی پی در پی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی توسط عناصر تشکیلات تروریستی داعش است.

عزت الدوری طی دوره گذشته خود را پنهان کرده و تنها از طریق صدور بیانیه‌های رسمی در حمایت از داعش تلاش می‌کرد خودی نشان دهد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه