ارسال به دیگران پرینت

وزیر ارتباطات به 20 سوال سازمان تبلیغات اسلامی درباره فضای مجازی پاسخ دهد

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به نامه 20 بندی دستیار ارشد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع فضای مجازی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: آذری جهرمی باید در این باره پاسخگو باشد.

وزیر ارتباطات به 20 سوال سازمان تبلیغات اسلامی درباره فضای مجازی پاسخ دهد

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اخیراً نامه‌ای 20 بندی را به آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته است که در آن 20 مشکل و معضل را که در اثر سوءتدبیر در عرصه فرهنگ رخ داده است، متذکر شده است. 

وی در همین راستا افزود: در این نامه به صراحت عنوان شده که پهنای باند لازم در اختیار شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار نگرفته است و متأسفانه امکانات بسیار خوبی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی فراهم شده است، این در حالی است که آنها فضای بسیار مسموم و مهلکی را در عرصه فرهنگ از طریق اینستاگرام به وجود آورده‌اند. 

نقدعلی خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم که اراده و عزمی در دولت فعلی برای مقابله با شبکه‌های اجتماعی خارجی و فضای مجازی وجود داشته باشد، ولی مجلس شورای اسلامی با اولویت ویژه قرار است در این موضوع ورود جدی و قاطع داشته باشد. 

وی گفت: برای شبکه اینترنت ملی،‌ زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت ارتباطات و دولت باید فراهم شود و بر همین اساس باید پهنای باند بیشتری به این موضوع تخصیص پیدا کرده و نگاه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ایرانی داشت. 

وی تصریح کرد: از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر فرهنگ، امنیت، اقتصاد و ... ما ساماندهی فضای مجازی است. یکی از موضوعاتی که وزیر ارتباطات باید در کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس به آن پاسخ دهد، توضیحاتش درباره نامه 20 سؤالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه