ارسال به دیگران پرینت

اهدای جایزه ۲۰۲۰ انجمن جهانی پیوند اعضا به دکتر سیدعلی ملک‌حسینی

تقدیر از پدر پیوند کبد در ایران

با اهدای جایزه ۲۰۲۰ انجمن جهانی پیوند اعضا به دکتر سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران، بار دیگر نام این استاد چیره‌دست استان فارس در رسانه‌های ایران و جهان برجسته شد و رویدادی دیگر از افتخارات علمی این سرزمین رقم خورد.

 تقدیر از پدر پیوند کبد در ایران

با اهدای جایزه ۲۰۲۰ انجمن جهانی پیوند اعضا به دکتر سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران، بار دیگر نام این استاد چیره‌دست استان فارس در رسانه‌های ایران و جهان برجسته شد و رویدادی دیگر از افتخارات علمی این سرزمین رقم خورد.

دکتر سیدعلی ملک‌حسینی در این رویداد افتخارآمیز موفق به کسب۲۰۲۰ recognition awards انجمن جهانی پیوند اعضا شد. کنگره بین‌المللی انجمن پیوند (TTS) جایزه ۲۰۲۰ recognition awards خود را به دکتر سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران، اهدا کرد تا از فعالیت‌های شبانه‌روزی و موفقیت‌های برجسته این پزشک ایرانی تقدیر کند.

دکتر ملک‌حسینی نخستین پیوند کبد در ایران را از فرد زنده به زنده انجام داد و در دایره‌المعارف پزشکی به‌ عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد.

سیدعلی ملک‌حسینی فرزند سید حبیب‌الله در ‌سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در روستای چشمه چنار شهرستان بویر احمد و در چند کیلومتری شهر یاسوج به دنیا آمد.

این استاد نام‌آور دوران نوجوانی و جوانی خود را در یاسوج و شیراز گذراند و پس از طی دوره متوسطه به دانشسرای عشایری شیراز راه یافت و لباس معلمی را بر تن کرد و سپس در آزمون کنکور شرکت کرد و وارد رشته دامپزشکی دانشگاه تهران شد.

ملک‌حسینی  دوره فوق تخصصی پیوند کلیه و جراحی عروق را در‌ سال ۱۳۶۶ در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراند و در ‌سال ۱۳۶۹ برای طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی ایالات متحده آمریکا شد و در اردیبهشت ‌سال ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را انجام داد و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد. او دوره تکمیلی پیوند کبد را در بسیاری از کشورهای ازجمله انگلستان گذراند.

 این کنگره بین‌المللی هر ساله جایزه recognition awards را به افرادی که تأثیر عمده‌ای بر پیوند عضو در جهان داشته‌اند، اهدا می‌کند. بیست‌وهشتمین کنگره بین‌المللی انجمن پیوند (TTS)  از بیست‌وچهارم شهریور به مدت سه روز  به ‌طور مجازی برگزار شده  است.

کنگره بین‌المللی انجمن پیوند در کانادا تنها انجمن جهانی در زمینه پیوند اعضاست که همه رشته‌های مرتبط به این موضوع را در برمی‌گیرد و فرصتی مناسب برای به اشتراک‌گذاشتن دانش و دستاوردهای جدید در زمینه اهدا و پیوند عضو است. دکتر سیدعلی ملک‌حسینی فلوشیپ پیوند کبد از دانشگاه پیتسبورگ آمریکا، یکی از استادان پیشکسوت و چهره‌های برجسته پیوند اعضا در جهان است که بزرگ‌ترین مرکز پیوند عضو جهان را در شیراز اداره می‌کند.

مرکز پیوند ابوعلی سینای شیراز از نظر تعداد پیوند در‌ سال و توان علمی بزرگ‌ترین مرکز پیوند عضو در دنیاست. بیش از ۹۶‌درصد از پیوندهای کلیه بیمارستان بوعلی سینا شیراز از اهداکنندگان مرگ مغزی است که این رقم در جهان کم‌سابقه است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه