ارسال به دیگران پرینت

آموزش و پرورش:

سرانه ورزشی دانش آموزان در شهرستان‌های استان تهران ۲۰ سانتی متر است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در کشور ۵۰ سانتی متر مربع است ولی میانگین ورزشی هر دانش‌آموز در شهرستان‌های تهران حدود ۲۰ سانتی متر مربع بوده که خیلی کم تر از میزان کشوری است.

سرانه ورزشی دانش آموزان در شهرستان‌های استان تهران ۲۰ سانتی متر است

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران عصر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی معاون رئیس جمهور که در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در کشور ۵۷۰ هزار نفر می‌باشد که از این تعداد نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر آن در شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند و این بار سنگینی را برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۳ شهریه‌هایی از این عزیزان گرفته می‌شد اما بنا به دستور مقام معظم رهبری از آن سال این دانش‌آموزان هم همچون سایر دانش‌آموزان ایرانی از تحصیل رایگان نیز برخوردار شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سالانه قریب به ۳۰ هزار دانش‌آموز جدید به دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های استان تهران اضافه می‌شوند، برای این تعداد دانش آموز امکان اولیه تحصیل را فراهم کنیم و اینکه سالانه به هزار کلاس درس جدید نیاز داریم.

صیدلو بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهرستان‌های استان تهران این است که تراکم جمعیتی دانش‌آموز در کلاس به طور میانگین حضور دانش‌آموز در کلاس به‌طور تراکم ۲۴ نفر در کشور است در حالی که در شهرستان‌های تهران ۳۲ نفر می‌باشد و در برخی شهرستان‌های پرجمعیت مجبور می‌شویم کلاس هایی با صدای ۴۰ نفر به دانش‌آموزان خدمات دهیم.

وی گفت: برخی از فضاهای آموزشی ما به خاطر نداشتن سند مالکیت منجر به این می‌شوند که امکان آموزشی از ما گرفته شود که تعداد آن رو به افزایش است و باید برای این مسئله چاره ای اندیشید.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه اظهار کرد: برای ما مهم است که آموزش و پرورش و مدرسه جایی باشد که ارتباط با دانش‌آموز در هر شرایطی وصل باشد حتی اگر دانش‌آموز یک بار در هفته به مدرسه بیاید و فضای آموزشی را تجربه کند.

صیدلو تصریح کرد: سرانه ورزشی هر دانش آموز در کشور ۵۰ سانتی متر مربع است ولی میانگین ورزشی هر دانش‌آموز در شهرستان‌های تهران حدود ۲۰ سانتی متر مربع که خیلی کم‌تر از آن است.

وی افزود: وقتی ما امکانات اولیه برای تولید نشاط و شادی را نمی توانیم فراهم کنیم باید بپذیریم که آموزش و پرورش با کیفیتی را نمی توانیم داشته باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که دانش‌آموز در یک فضای سالمی تحصیل کند و ما تمام تلاش خودمان را در این خصوص انجام می‌دهیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه