ارسال به دیگران پرینت

سقوط بورس به نفع بازارهای رقیب

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

سقوط بورس به نفع بازارهای رقیب
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

15-01

تداوم روند نزولی بازار

در پایان معاملات روز دوشنبه با وجود حمایت‌های دو روز اخیر حقوقی‌ها شاخص کل 5/ 2 درصد ریزش داشت و با افت 40 هزار واحدی به یک میلیون و 607 هزار واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در همدردی با شاخص کل قرمزپوش شد و با افت 4 هزار و 900 واحدی به 436 هزار و 845 واحد رسید. اکثر نماد در این روز افت قیمت را شاهد بودند. فولاد، فملی، وفارس بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر گذاشتند و نماد‌های ثبهساز، قنیشا و پتایر از خود مقاومت سختی نشان دادند و در روز سرخ بورس سبز ماندند. روز گذشته دو نماد پراهمیت و شاخص‌ساز شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خودرو (ایران خودرو) به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شدند. خالص ارزش معاملات دیروز 4,438 میلیارد تومان بود که نسبت به روز یکشنبه 66 درصد کاهش داشت.

 

بازار سکه

15-03

سکه در تلاش صعود

سکه همچنان در کانال 11 میلیونی در حال نوسان است. سکه که روز یکشنبه اندکی کاهش قیمت را تجربه کرده بود دیروز بار دیگر افزایشی شد و در روز دوشنبه هر سکه تمام در بازار آزاد 11 میلیون و 400 هزارتومان معامله شد که نشان‌دهنده 70 هزار تومان رشد نسبت به روز گذشته است. قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز 5میلیون و 650 هزار تومان بود که افزایش 110 هزار تومانی را نسبت به روز یکشنبه نشان می‌دهد. ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 180 هزار تومان بوده و 25 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. روند نوسانی و آهسته قیمت اونس طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ دلار در کشور بر قیمت سکه اثرگذار است و سکه مسیری همسو با این دو دارد.

 

بازار طلای جهانی

15-04

ادامه ابهامات قیمت طلا

اونس به‌رغم نوسانات زیاد همچنان در میانه کانال ۱۹۰۰ دلاری حبس شده است. طلا در چهار هفته گذشته فقط در یک هفته بازدهی مثبت را به ثبت رساند. در روزهای آخر هفته‌ گذشته در‌حالی‌که طلا نشانه‌هایی از روند صعودی را به نمایش گذاشته بود، انتشار آمار بیکاری آمریکا و کاهش نرخ بیکاری این کشور به محدوده تک‌رقمی برای اولین بار پس از آغاز پاندمی کرونا، طلا را در زیر مرز ۱۹۵۰ دلاری نگه داشت. اونس طلا در ابتدای معاملات روز گذشته تا 1938 دلار رسیده بود و در ادامه اندکی کاهشی شد و تا ساعت 16 به 1928 دلار بسنده کرد که نسبت به آخرین روز معاملاتی در بازار جهانی 5 دلار کاهش نشان می‌داد. به نظر می‌رسد دلار نیز روندی افزایشی را آغاز کرده و این موضوع می‌تواند فشار زیادی بر قیمت اونس وارد کند.

 

بازار اوراق مسکن

15-05

سیر صعودی تسه‌ها

روند صعودی اوراق تسهیلات مسکن ادامه دارد. اوراق تسهیلات مسکن در روز گذشته نیز مانند روز‌های پیش روندی صعودی را تجربه کرد. روز گذشته هر برگ اوراق تسهیلات مسکن دی ماه 97، 19/ 3درصد رشد را تجربه کرد. اگرچه کمتر از 4 ماه به سررسید این اوراق باقی مانده اما این رشد قیمت همچنان ادامه دارد. در جریان داد و ستد‌های دیروز قیمت تسه 9710 از 75 هزار و 300 تومان به 78هزار و231 تومان رسید تا نشان دهد روند صعودی این اوراق همچنان ادامه دارد. افزایش قیمت این اوراق در حالی رخ می‌دهد که کلیت بازار سهام روندی نزولی دارد و افت شاخص کل نتوانسته اثری بر این اوراق بگذارد. افزایش قیمت این اوراق مانع از تامین مالی آسان برای خریداران مسکن خواهد شد و هزینه آن را افزایش می‌دهد.

 

بازار نفت

15-06

سقوط نفت به قعر دو ماهه

شاخص‌های نفتی دیروز نیز به روند نزولی خود ادامه دادند. بر این اساس، نفت خام آمریکا دوشنبه در مقطعی از بازار به 55/ 38 دلار در هر بشکه رسید که کمترین سطح از 10 جولای به شمار می‌رود. بدبینی در بازار نفت از اواسط هفته گذشته به دلایل مختلف از جمله کاهش تقاضا بالا رفته بود. ابتدای هفته جاری نیز دو عامل به این بدبینی کمک کردند. نخست عربستان قیمت رسمی نفتش را برای تحویل در ماه اکتبر کاهش داد که سنگین‌ترین کاهش را نیز نفت سبک این کشور برای فروش به آسیا به خود اختصاص داد. این اقدام به افت تقاضا در آسیا به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار کشورهای تولیدکننده خاورمیانه ارتباط داده شده است. چین نیز در ماه آگوست واردات خود را کاهش داده و در عوض صادرات این کشور رو به فزونی گذاشته است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه