ارسال به دیگران پرینت

بازگشت به سبک سرخ‌پوستان در عصر ارتباطات

چرا باید دانش آموزان وقتی به مدرسه می‌روند تازه بفهمند که حضور در محیط آموزشی اجباری نیست و خانواده‌ها می‌توانند بچه‌های خود را راهی مدرسه نکنند؟

بازگشت به سبک سرخ‌پوستان در عصر ارتباطات

مصطفی داننده- چرا خانواده‌ها و دانش آموزان باید صبح شنبه و با آغاز سال تحصیلی جدید از جزئیات سیستم آموزشی کرونایی آگاه شوند؟ چه عیب داشت یک هفته قبل، رسانه‌ها دستورالعمل آموزشی کشور را به مردم اطلاع می‌دادند تا همه بفهمند در 15 شهریور که امسال تبدیل به اول مهر شده است چه باید بکنند.

اینقدر اطلاع رسانی سخت است؟ به راحتی می‌شود به اتحاذ یک سیستم درست، هم استرس خانواده‌ها را کم کرد و هم تکلیف دانش آموزان را مشخص کرد.

چرا باید دانش آموزان وقتی به مدرسه می‌روند تازه بفهمند که حضور در محیط آموزشی اجباری نیست و خانواده‌ها می‌توانند بچه‌های خود را راهی مدرسه نکنند و از طریق تلویزیون و برنامه شاد سال تحصیلی را پیگیری کنند.

در عصر ارتباطات این رفتار کمی عجیب است. واقعا مانده بود که بگویند اگر در پشت بام مدارس آتش روشن بود و از آن دود سفید می‌آمد، بچه‌هایتان را راهی مدرسه کنید!

داستان کرونا و مدرسه، زلزله که نیست غافلگیر شود! از روز اولی که کرونا آمد می‌دانستید باید برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه داشته باشید. می‌دانستید کرونا هست و محرم می‌آید اما پروتکل‌های بهداشتی را چند شب مانده به آغاز ماه عزا اعلام کردید.

وظیفه ستاد ملی کرونا چیست؟ مگر نه اینکه خیلی افراد در این ستاد در حال تلاش و کوشش برای مبارزه با کرونا و آگاه سازی مردم  هستند؟ با وجود این همه کارشناس چرا باید دوباره کارهای‌مان به دقیقه 90 بیفتد؟

مردم خیلی انتظار عجیب و غریبی ندارند، تنها می‌خواهند قبل از هر تصیمی که زندگی ‌شان  را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، آنها را در جریان بگذارند.

البته مسئولان محترم در اطلاع رسانی هم سابقه‌ی درخشانی ندارند. مثلا حرف از گشایش اقتصادی می‌زنند و به مردم می‌گویند یک هفته دندان روی جگر بگذارید و کاری اقتصادی نکنید که قرار است اتفاقی بزرگ بیفتد. از مردم صبر از مطرح کنندگان وعده فقط نگاه. آخر سر هم مشخص می‌شود که هنوز نه به دار است و نه به بار.

جامعه توان کشیدن این همه استرس را ندارد. مردم این روزها به اندازه کافی درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی و کرونا هستند، مسئولان محترم عنایت کنند و با تصمیم‌های خود تلخی‌های این زندگی را دو چندان نکنند. واقعا دیگر توان اینکه استرس مدرسه رفتن یا نرفتن بچه‌ها در توان خیلی‌ها نیست.

مسابقات ورزشی مثال خوبی است البته رقابت‌هایی که در فرنگ برگزار می‌شود. مردم از آغاز فصل فوتبال می‌دانند، در چه روزی، در چه ساعتی باید در چه ورزشگاهی باشند تا تیم خود را تشویق کنند. الان هم باید همه دانش آموزان در سراسر کشور می‌دانستند در روز اول مدرسه‌شان قرار است چه اتفاقی بیفتد.

فکر می‌کنم انتظار زیادی نیست. نمی‌خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنید. فقط می‌گوییم قبل از اجرایی کردن یک تصمیم بزرگ ، آن را برای مردم بازگو کنید، همین!

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه