ارسال به دیگران پرینت

میخائیل اولیانوف سیاست آمریکا در خلیج فارس مخرب است

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به درخواست «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن کامل توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد. اولیانوف در این خصوص نوشت: ضرب‌‌المثلی روسی وجود دارد که می‌گوید خراب کردن سخت نیست، ساختن سخت است. این (ضرب‌المثل) درباره سیاست آمریکا در خلیج فارس صدق می‌کند. این سناتور حق دارد: توافق هسته‌ای به شدت توسط آمریکا تضعیف شده. اما آیا ایالات متحده نتیجه مثبتی را رقم زده؟ نه. ساختن واقعاً سخت است.


میخائیل اولیانوف سیاست آمریکا در خلیج فارس مخرب است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت سیاست مخرب آمریکا در خلیج فارس و از جمله در قبال توافق هسته‌ای ایران هیچ نتیجه مثبتی را رقم نزده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به درخواست «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن کامل توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

اولیانوف در این خصوص نوشت: ضرب‌‌المثلی روسی وجود دارد که می‌گوید خراب کردن سخت نیست، ساختن سخت است. این (ضرب‌المثل) درباره سیاست آمریکا در خلیج فارس صدق می‌کند. این سناتور حق دارد: توافق هسته‌ای به شدت توسط آمریکا تضعیف شده. اما آیا ایالات متحده نتیجه مثبتی را رقم زده؟ نه. ساختن واقعاً سخت است.

تام کاتن در توییت مورد اشاره اولیانوف، نوشت: ایران از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار باراک اوباما و جو بایدن به عنوان ترفندی برای غنی کردن خود و توقف کوتاه‌مدت (فعالیت‌های هسته‌ای) استفاده کرد. به رئیس‌جمهور ترامپ پیشنهاد می‌کنم گول این حقه را نخورد و در جهت پایان دادن به آخرین بقایای توافق حرکت کند.

در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی دولت آمریکا با هدف پایان دادن به توافق هسته‌ای ایران، واشنگتن به دنبال بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران است که قبل از برجام اعمال شده بودند. کلی کرافت، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بامداد روز جمعه (به وقت تهران) مدعی شد: «مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت‌های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روندهای قانونی عمل کند.»

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که قطعنامه ۲۲۳۱ به این کشور اجازه می دهد تا سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را اجرایی کند و هر کسی که در برابر این مکانیسم بایستد تحریم خواهد شد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

تلاش آمریکا در این مسیر پس از شکست این کشور در به تصویب رساندن قطعنامه‌ای که خواستار جلوگیری از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران بود، صورت می‌گیرد. آن قطعنامه که روز ۲۵ مرداد به رأی گذاشته شد با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه