ارسال به دیگران پرینت

روحانی: سه رهبر دنیا به من گفتند مقابله با کرونا در ایران برای ما الگو شد

رییس جمهور گفت: از واحدهای تولیدی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنم. دشمنان می خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود اما ما تاکید داشتیم که واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود که آنها عصبانی شدند و می گفتند برای دولت جان انسان ها مهم نیست.

روحانی: سه رهبر دنیا به من گفتند مقابله با کرونا در ایران برای ما الگو شد

رییس جمهور گفت: از واحدهای تولیدی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنم. دشمنان می خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود اما ما تاکید داشتیم که واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود که آنها عصبانی شدند و می گفتند برای دولت جان انسان ها مهم نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت با  اشاره به اهمیت توسعه معادن طلا ، اظهار کرد: معادن و پتروشیمی توانسته جای صادرات نفت را بگیرد و توسعه معادن می تواند جایگزین ارز خارجی شود. دولت حاضر است برای معادن طلا سرمایه گذاری ویژه انجام دهد.

وی ادامه داد: تولید طلا نسبت به سال ۹۲ به ۱۴ برابر رسیده است. در سال پیش رو قادر به یک تحول بزرگ هستیم. طلا می تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع بسیار حساس کاربرد داشته باشد و دولت آماده تلاش بیشتر در این زمینه است. در چهار ماه امسال نسبت به پارسال دارای رشد هستیم که این خیلی در شرایط کرونا مهم است. در تولید فولاد دنیا به خاطر کرونا شش درصد کاهش داشته ولی ما ده درصد افزایش داشته ایم.

روحانی بیان کرد: از واحدهای تولیدی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنم. در کارخانه آهن اسفنجی هیچ مبتلایی نداریم. دشمنان می خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود اما ما تاکید داشتیم که واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود که آنها عصبانی شدند. در رسانه های بیگانه داشتند خودکشی می کردند و میگفتند برای دولت جان انسان ها مهم نیست. می خواستند کشور را به بحران بکشانند و می خواستند شرایط ما مثل آنها شود که برای نان و آب و وسایل بهداشتی صف می بستند اما ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که تولید ضروری نباید تعطیل شود و کسب و کار هم از ۲۳فروردین آغاز شد. ما گفتیم نان و جان باید با هم باشد به شرط رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی.

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه سه رهبر دنیا گفتند به من که مقابله با کرونا در ایران برای ما الگو شد، افزود: ما از آغاز دولت دوازدهم دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل هستیم و برنامه ریزی لازم انجام شد که با بدعهدی ترامپ ما دچار مشکل شدیم، ولی نوسازی باید به شکل دیگری انجام شود.

روحانی همچنین گفت: رانندگان در ایام کرونا حمل و نقل را حتی برای یک ساعت تعطیل نکرده و با رعایت پروتکل ها، میلیون ها تن کالاها را از بنادر به انبارها منتقل کردند. آنها کار عظیمی انجام دادند. در بنادر همیشه سه چهار میلیون تن کالای اساسی وجود دارد.

رییس جمهور با اشاره به بیانات رهبری درباره پرهیز از خام فروشی زعفران و سنگ های قیمتی، اظهار کرد: از وزارت صمت می خواهم در این دو مورد خاص تلاش ویژه ای انجام دهد و دولت هم آماده است در زمینه بسته بندی کار ویژه ای انجام دهد. بخش خصوصی در این زمینه باید سرمایه گذاری کند و دولت هم آماده کمک است.

روحانی با اشاره به رشد و جهش تولید فولاد گفت: در یک روز با افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، یک میلیون تن محصول افزایش یافت. خوشحالیم پتروشیمی و فولاد در سال های سخت فشار دشمن ، بخش بزرگی از مشکلات ما را جبران و ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد. از مدیران،مهندسان و کارگران در بخش صنایع و معادن تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم راه استقلال خود را در سایه فرهنگ عاشورا و ابی عبدالله ادامه دهیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • میثم خانزاده ارسالی در

      اینارو ول کن الگو فقط خودت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه