ارسال به دیگران پرینت

شاخص دلیل منطقی برای افتادن نداشت | بورس بازار صبورهاست

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما گفت: با ۱۰ روز افت بازار بوس در حالی که دلیلی برای این افت وجود ندارد نمی‌توان درباره کل بازار بورس اظهارنظر کرد.

شاخص دلیل منطقی برای افتادن نداشت | بورس بازار صبورهاست

در یه روز تازه مطرح شد: شاخص دلیل منطقی برای افتادن نداشت

بورس بازار صبورهاست

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما گفت: با ۱۰ روز افت بازار بوس در حالی که دلیلی برای این افت وجود ندارد نمی‌توان درباره کل بازار بورس اظهارنظر کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ بخشی از برنامه یه روز تازه که امروز صبح سوم شهریورماه از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما پخش شد به بورس اختصاص داشت. در این برنامه صهبا مولایی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره ریزش‌های بازار بورس گفت: وقتی این ریزش‌ها را بررسی می‌کنیم؛ می‌بینیم که هیچ عامل اقتصادی در اقتصاد کلان تغییر محسوسی نداشته و برای همین انتظارات دقیق است که بازار نریزد. اما در عین حال روند ورود افراد تازه‌وارد به بازار بورس و ورود سرمایه‌های اندک و انتخاب آنها برای خرید و فروش براساس شایعات فضای مجازی روی شاخص می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این نکته که کلا بازار سرمایه؛ بازار میان‌مدت و بلندمدت است افزود: تمام این مدت بازار بورس رو به صعود بود همین را هم خدمت تازه‌ورادها گفتیم که نمی‌شود به این بازار به چشم کوتاه‌مدت نگاه کرد. درست است که ۱۰ روز اخیر بازار بورس نزول کرده اما نمی‌شود بابت این ۱۰ روز تصمیم قطعی گرفت. اگر روند بازار اصلاح شود این اصلاحات به بورس هم می‌رسد. سیاست‌های مختلفی که در دست سیاستگذاری است می‌تواند سریع‌تر بازار را متعادل کند.

مولایی در پاسخ به این سوال که آیا ورود دولت به این بازار منطقی است و در دیگر کشورهای جهان هم رخ داده است؟ گفت: سیاستگذاری در اقتصاد دنیا اینطور است که هر دولتی و در هر کشوری با هر قوانینی اگر احساس کند ورود به بازار اقتصادی و بورس شرایط را برای مردم بهتر می‌کند این کار را انجام خواهد داد اما نوع ورود و نحوه آن درجات مختلفی دارد، اگر لازم باشد در این زمینه حمایت صورت بگیرد این کار با هر اقتصادی شدنی و منطقی است. یعنی کار دولت غیرطبیعی نیست اما خوب است که به همه اتفاقات بدون دلیل در اقتصاد ورود کرده و بررسی شود که چرا بی‌دلیل اینگونه نوسانات رخ می‌دهد.

برنامه یه روز تازه هر از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه