ارسال به دیگران پرینت

افزایش مصرف قرص‌های اعتیادآور بین جوانان

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تریاک بیشترین ماده اعتیادآور مصرفی بین افراد کل جامعه است، گفت: براساس مشاهدات میدانی و نظر درمانگران، مصرف قرص‌های اعتیادآور و خواب‌آور بین جوانان افزایش پیدا کرده است.

افزایش مصرف قرص‌های اعتیادآور بین جوانان

 مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تریاک بیشترین ماده اعتیادآور مصرفی بین افراد کل جامعه است، گفت:  براساس مشاهدات میدانی و نظر درمانگران، مصرف قرص‌های اعتیادآور و خواب‌آور بین جوانان افزایش پیدا کرده است.

آزاده اولیایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور مثال برخی جوانان به مصرف ترامادول اعتیاد پیدا کرده اند که دلیل آن را درمان مشکلات جنسی عنوان می کنند و این باورهای غلط باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: براساس آمارها در آخرین پژوهش انجام شده در زمینه میزان مصرف مواد در کشور، تریاک بیشترین ماده مصرفی در کل جامعه است و بعد از آن مصرف گل، حشیش و ماری جوانا بین معتادان رواج دارد.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: هرچند که مصرف گل در بین مواد مصرفی بین جامعه معتادان، جایگاه دوم را دارد اما مصرف گل در بین دانشجویان بسیار شایع است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه