ارسال به دیگران پرینت

اینستاگرام پیام‌ها و تصاویر پاک‌شده را تا یک‌ سال نگه می‌دارد

سران اینستاگرام تأیید کرده‌اند که برخی پیام‌ها و تصاویر حذف‌شده به‌دلیل وجود باگی در سیستم، تا یک سال در سرور باقی می‌مانند و تنها از دسترس کاربر مخفی می‌شوند.

اینستاگرام پیام‌ها و تصاویر پاک‌شده را تا یک‌ سال نگه می‌دارد

زمانی‌که اطلاعاتی مانند پیام‌های ارسالی یا تصاویر را از اینستاگرام حذف می‌کنید، طبیعتا انتظار می‌رود اطلاعات پاک‌شده برای همیشه از دسترس خارج شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد چنین اتفاقی حداقل تا قبل از اینکه مقام‌های اینستاگرام واکنش نشان دهند، در این شبکه‌ی اجتماعی محبوب رخ نمی‌داده است.

ساگات پوخارل، تحلیلگر مسائل امنیتی، توانسته تصاویر و پیام‌هایی را بازیابی کند که به‌گفته وی، یک سال قبل از بازیابی آن‌ها حذف شده بودند. درواقع، ساگات با انجام چنین عملی نشان داده است که برخلاف گفته‌های اینستاگرام، اطلاعات حذف‌شده همچنان در سرورهای اینستاگرام باقی می‌مانند.

ساگات با مسئولان اینستاگرام تماس گرفته و باگ موجود را گزارش داده است. مسئولان اینستاگرام نیز پاداشی شش‌هزاردلاری برای ساگات در نظر گرفته و اعلام کرده‌اند که دلیل حذف‌نشدن اطلاعات از سرور، باگی بوده است که مهندسان اینستاگرام موفق شده‌اند آن را برطرف کنند.

ساگات برای بازیابی اطلاعات از ابزار دانلود اطلاعات اینستاگرام استفاده کرده و متوجه شده است اطلاعات حذف‌شده‌‌اش همچنان در سرور موجود هستند. اینستاگرام به‌دستور رگولاتوری GDPR اروپا مجبور است ابزاری برای دانلود تمامی اطلاعات دراختیار شهروندان کشورهای اروپایی قرار دهد تا کاربران از اطلاعات ذخیره‌شده در سرورهای اینستاگرام کاملا آگاه باشند.

درحقیقت با استفاده از پروتکل‌های امنیتی رگولاتوری GDPR که برای حفظ حریم شخصی به کاربران اروپایی داده می‌شود، کاربران می‌توانند از تمامی اطلاعات موجودشان در سرور اینستاگرام کپی دریافت کنند. ساگات پوخارل نیز با دانلود اطلاعاتش متوجه شده است اطلاعاتی که حذف کرده بود، همچنان در سرور اینستاگرام موجود هستند.

هنوز مشخص نیست آیا این باگ باعث شده اطلاعات تمامی کاربران اینستاگرام همچنان پس از حذف در سرورهای این اپلیکیشن باقی بماند یا تنها برخی از کاربران را شامل می‌شود. بااین‌حال، باید در نظر داشت که فرایند حذف اطلاعات کاربران به‌صورت لحظه‌ای نیست و باتوجه‌به الگوریتم‌های هر برنامه و اپلیکیشنی، با فاصله‌ی زمانی خاصی حذف می‌شود. درواقع، سران اینستاگرام گفته‌اند که اطلاعات کاربران در فرایندی ۹۰ روزه حذف می‌شود.

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه