ارسال به دیگران پرینت

روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم | دستور روحانی به وزارت ارتباطات

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، با تاکید بر اینکه می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم، گفت: یکی از راه‌ها تبدیل آن به پتروشیمی است.

روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم | دستور روحانی به وزارت ارتباطات
حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، با تاکید بر اینکه می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم، گفت: یکی از راه‌ها تبدیل آن به پتروشیمی است.

رئیس‌جمهوری در ادامه این مراسم با بیان اینکه بخش دولتی به تدریج بعد از سرمایه‌گذاری و به ثمر رساندن این طرح‌ها باید کم‌کم کنار برود و صاحب سهام باشد، گفت: این برای آینده فعالیت آنها ثمربخش‌تر است. روحانی تاکید کرد: روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم، فشار دشمن بر ما بسیار سنگین است، فشار کرونا را داریم و در کنار فشار کرونا، تحریم را داریم و در کنار تحریم، تحریف را داریم. در کنار تحریف، تهدید را داریم و در کنار همه اینها دشمنانی داریم که در رسانه‌های ایرانی و خارجی می‌خواهند مردم را دلسرد کنند، اما در برابر همه آنها امید، اعتماد، ایمان، تلاش، وحدت و هماهنگی را داریم.

به گفته رئیس جمهوری، افتتاح‌های این طرح‌ها در مجموع شامل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می‌شود و این نشان می‌دهد که ما در این شرایط سخت اقتصادی کار بسیار بزرگ و مهمی را به‌ثمر رسانده‌ایم.

روحانی گفت: ما ۱۷ طرح را برای امسال در نظر گرفتیم که ۱۳ طرح هنوز باقی‌مانده است. همچنین امیدواریم جهش سوم پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به ثمر برسد که از ۱۱ میلیارد دلار سال ۹۲ که الان این رقم را به ۲۵ میلیارد دلار نزدیک کرده‌ایم، در جهش بعدی فراتر برویم.

او تاکید کرد: همه بخش‌هایی که امروز سرمایه‌گذاری می‌کنند - خطاب بنده بیشتر به بخش دولتی است - به تدریج بعد از سرمایه‌گذاری و به ثمر رساندن باید کنار بروند و صاحب سهام باشند و مدیریت این بخش‌های اقتصادی را کنار بگذارند و این می‌تواند برای آنها اطمینان‌بخش‌تر و بهتر باشد.

روحانی ادامه داد: یکی از راه‌های تامین ارز این است که تولید ما به‌گونه‌ای باشد که کشور را از ارز بی‌نیاز کند، در ساخت قطعات و در ساخت تولیداتی که مورد نیاز ما است.

دستور روحانی به وزارت ارتباطات

رئیس‌جمهوری همچنین در این مراسم به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار از دستور خود به وزیر ارتباطات برای تامین اینترنت رایگان یک ساله اهالی رسانه خبر داد و گفت: یک سال خدمات اینترنتی رایگان برای خبرنگاران، به‌عنوان هدیه دولت در روز خبرنگار باشد.

حکم رئیس‌جمهور برای رحیمی شعرباف

خبر دیگر از دولت آنکه حسن روحانی در حکمی غلامحسین رحیمی شعرباف را برای یک دوره چهار ساله به‌عنوان «دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.

تبریک عید روحانی به مراجع

همچنین رئیس‌جمهوری روز گذشته در تماس تلفنی با مراجع عظام تقلید ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، برای آنان سلامتی و روزهایی سرشار از برکت و موفقیت مسألت کرد. حسن روحانی در گفت‌وگوهای جداگانه با حضرات آیات عظام «صافی گلپایگانی»، «وحید خراسانی»، «مکارم شیرازی»، «شبیری زنجانی»، «جوادی آملی»، «سبحانی»، «نوری همدانی»، «علوی گرگانی» و «مظاهری» از حمایت‌ها و توجه مراجع عظام تقلید نسبت به دولت تشکر کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه