ارسال به دیگران پرینت

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد:

کنسرت بزرگ مجازی ارکستر خواجوی کرمانی؛ ۲۰ مردادماه ساعت ۲۱

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برپایی ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی شهرداری کرمان و پخش آن به‌صورت مجازی خبر داد.

کنسرت بزرگ مجازی ارکستر خواجوی کرمانی؛ ۲۰ مردادماه ساعت ۲۱

محمد جهانشاهی با بیان این‌که این ارکستر بیستم مردادماه ساعت ۲۱ در یکی از مکان‌های تاریخی کرمان اجرا و از شبکه‌های مجازی پخش می‌شود، گفت: قبل از شیوع کرونا، برنامه‌های متعدد فرهنگی برای سال جدید طراحی کرده بودیم و تلاش داشتیم با توجه به این‌که در آستانۀ صدسالگی شهرداری کرمان هستیم، رویدادهای فرهنگی فاخری را تقدیم شهروندان کنیم که با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها تا زمان نامعلومی به تعویق افتاد.

وی افزود: در طراحی این رویدادها سعی کردیم از ایده‌های هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و آن‌ها را حمایت کنیم که برگزاری ارکستر ملی خواجوی کرمانی هم از نتایج آن است.

جهانشاهی بیان کرد: نزدیک به سه دهه از آخرین رویدادی که با نام خواجو در کرمان برگزار شده بود، می‌گذشت و ما درصدد بودیم از ظرفیت فرهنگی و هویتی خواجو به نام کرمان بهره ببریم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان ادامه داد: گره خوردن موسیقی کرمان با نام خواجوی کرمانی که از قله‌های بلند غزل کشور است، اتفاق خوشایندی است که در ارکستر خواجو رقم خورده است.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای برگزاری کنگرۀ ملی خواجو برنامه‌ریزی کرده بودیم که با شهادت سردار سلیمانی برنامه‌ها به تعویق افتاد و در ادامه نیز شیوع کرونا موجب متوقف شدن بسیاری از برنامه‌ها شد.

وی اعلام کرد: قرار است بیستم مردادماه جاری ارکستر خواجوی کرمانی در یکی از مکان‌های تاریخی شهر کرمان برگزار شود و کلیۀ علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند این رویداد ارزشمند را ازطریق فضای مجازی و به‌صورت آن‌لاین ببینند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: نخستین اجرای ارکستر خواجو به پاس قدردانی و جان‌فشانی کادر درمان در مبارزه با کرونا، به این قشر متعهد و دلسوز تقدیم می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اجرای قطعه «نوای آدمیت» توسط ارکستر ملی، به همت بنیاد رودکی و با هدف قدردانی از مدافعان سلامت گفت: ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به پاس جان‌فشانی‌های کادر بهداشت و درمان اجرا خواهد شد.

جهانشاهی یادآور شد: شهردار کرمان یک شخصیت فرهنگی هستند و خوشبختانه در دوره‌ای از مدیریت شهر هستیم که به امور فرهنگی توجه ویژه‌ای می‌شود و نشانه آن نیز اهتمام جدی در برگزاری ارکستر ملی خواجوی کرمانی با حضور هنرمندان برجسته است.

وی بیان کرد: شهرداری، سیاست‌گذار عرصۀ فرهنگ و هنر نیست، اما در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود تلاش دارد از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری شهر استفاده کند و در این راستا نیاز به مشارکت جدی هنرمندان و دریافت نظرات و ایده‌های آن‌ها دارد.

جهانشاهی ضمن تشکر از حمایت‌های مجمع شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران، دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن موسیقی استان کرمان گفت: این ارکستر با همکاری بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی برگزار می‌شود

لازم به ذکر است؛ این ارکستر از پیج‌های اینستاگرام و آپارات پخش خواهد شد.

آدرس پیج‌های اینستاگرام و آپارات:

@kermooneman

@khwaju_kermani_orchestra

Aparat.com/kerman_music

 

 

 

منبع : کرمان شهرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه