ارسال به دیگران پرینت

مسیر«بچۀ فلاح» برای رفتن به لیدزیونایتد هموارمیشود؟

در عصری که به نظر می‌رسد «پدر پول‌دار داشتن بهترین شغل دنیاست» موفقیت آنها که روی پای خودشان ایستاده‌اند، به کسی باج نداده‌اند و همه زندگی‌شان در مبارزه برای به دست آوردن حداقل‌ها خلاصه شده، لذت‌بخش است.

مسیر«بچۀ فلاح» برای رفتن به لیدزیونایتد هموارمیشود؟

احسان محمدی- در عصری که به نظر می‌رسد «پدر پول‌دار داشتن بهترین شغل دنیاست» موفقیت آنها که روی پای خودشان ایستاده‌اند، به کسی باج نداده‌اند و همۀ زندگی‌شان در مبارزه برای به دست‌آوردن حداقل‌ها خلاصه شده، لذت‌بخش است. حتی از دور تماشا‌کردنش هم به جان آدم می‌نشیند.

آنها محبوب‌ترین دوقلوهای فوتبال ایران هستند. میلاد و مهرداد محمدی. آنقدر شبیه به هم که هنوز هم برای بسیاری تشخیص اینکه کدام یک در بلژیک بازی می‌کند و کدام یک در آوس پرتغال سخت است. وقتی موهای سرشان را مدل سربازی کوتاه می‌کنند تشخیص، سخت‌تر هم می‌شود! خودشان یک بار در برنامه 90 اعتراف کردند از این شباهت استفاده کرده‌اند و در یک مسابقه هر کدام یک نیمه به زمین رفته‌اند!

شب گذشته مهرداد میهمان برنامۀ فوتبال برتر بود و مثل همیشه گفت‌و‌گویش در شبکه‌های اجتماعی به واسطه شوخی‌هایش مورد توجه قرار گرفت. اینکه گفت «از زبان پرتغالی فقط فحش‌هایش را یاد گرفته!» بازیکنی که در اولین فصل حضورش در پرتغال 6 بار بهترین بازیکن زمین شد و حالا این بخت را دارد که به تیم‌های بزرگ‌تری برود.

باشگاه لیدزیونایتد انگلیس هم برای به خدمت گرفتن میلاد علاقه نشان داده است. تیمی که ستاره‌هایی مثل اریک کانتونا، جیمی فلوید هاسلبنک، مارک ویدوکا، آلن اسمیت، دیوید بتی، جکی چارلتون، تونی یبوا، ریو فردیناند، توماس برولین و ... در آن توپ زده‌اند.

یک انتقال دل‌چسب که اگر رخ بدهد لیگ برتر جزیره را برای ما جذاب‌تر می کند. پسری که هیچ‌وقت از اینکه بگوید پیک رستوران بوده ابایی ندارد. بچۀ جنوب شهر با ته لهجه و بی‌ادا. مردم دوستش دارند حتی اگر در چند برنامۀ تلویزیونی میزان سوادش در تاریخ و جغرافیا دستمایۀ شوخی و خنده قرار بگیرد.

او جایی ادعا نکرده که جغرافیا‌دان است، اتفاقاً هر وقت تریبون داشته گفته خیلی دنبال «سواد-مواد» نبوده و عشقش کار و مادر و فوتبال است. شاید به خاطر همین بی‌نقاب بودن کمتر در بین اهل رسانه کُشته- مرده دارد. از آنهایی که چند نفر استوری های اینستاگرام‌شان را تبدیل کنند به مهم‌ترین خبر روز فوتبال ایران!

در عصر جدید این یکی از الزامات مدرن است که ستاره‌ها باید کنار دستشان مشاور رسانه‌ای داشته باشند یا دست‌کم کسانی که آنها در تیتر خبرها نگه‌دارند. میلاد اگر داشت درخشش مقابل آس رم حتماً بیشتر از سوتی دادنش موقع پرتاب اوت دستی وایرال می‌شد. او که حالا پیراهن خنت بلژیک را می‌پوشد در مرحله یک شانزدهم لیگ اروپا در خانه رم آنقدر مقابل اسپینازولا خوش درخشید که پائولو فونسکا مجبور به تعویض مهره خودش شد.

بازیکنی که از تیم روسی با نام غریب احمد گروژنی به بلژیک رفته است برای اثبات خودش خیلی تلاش کرد آن هم وقتی که رسانه‎‌ها بیشتر روی بازیکنان دیگر تمرکز داشتند.

مهدی مهدوی‌کیا زمانی که در عضویت باشگاه آلمانی هامبورگ بود می‌گفت حتی در تمرینات تیم هم یک تیم تجهیزشده رسانه‌ای برای پوشش فعالیت نائوهیرو تاکاهارا بازیکن ژاپنی از این کشور می‌آیند و کوچکترین اتفاقات مربوط به او را پوشش می‌دادند اما من تنها بودم.

این «تنها بودن» شاید امروز به مدد شبکه‌های اجتماعی تا اندازه رفع و رجوع شده باشد و بعضی بازیکنان به تنهایی به تیم رسانه‌ای خودشان تبدیل شده باشند اما میلاد اینطور نیست. دستکم آنچه ما می‌بینیم نشان می‌دهد او به حمایت رسانه‌ای نیاز دارد. بازیکن سختکوش و با استعدادی که سماجت یکی از ویژگی‌های بازی اوست، نیاز دارد که در داخل و خارج از کشور یک مشاور رسانه‌ای کار بلد داشته باشد. کسی که درخشش‌هایش را علنی‌تر کند و البته رابطه‌اش با هواداران تیم خنت را مستحکم‌تر. آن وقت شاید برای بچۀ «منطقه فلاح» مسیرها به انگلیس هموارتر شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه