ارسال به دیگران پرینت

مقامات مصر از ایلان ماسک برای بازدید از اهرام سه گانه دعوت کردند

چندی پیش ایلان ماسک مدیرعامل و موسس خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس اکس مدعی شد که اهرام سه گانه مصر توسط موجودات فرازمینی ساخته شده اند و حالا یکی از مقامات ارشد مصری در پاسخ به این ادعا از ایلان ماسک دعوت کرده تا برای بازدید از این آثار باستانی به مصر سفر کند.

 مقامات مصر از ایلان ماسک برای بازدید از اهرام سه گانه دعوت کردند

ماسک روز جمعه این هفته در توییتی اظهار داشت که قطعا فضایی ها اهرام سه گانه در شهر جیزا در نزدیکی قاهره را ساخته اند. او نوشت:

اهرام قطعا ساخته فضایی ها هستند.

اهرام سه گانه

این ادعای عجیب و غریب بلافاصله مورد توجه رانیا المشات وزیر همکاری های بین المللی مصر قرار گرفت. او در توییتر خطاب به ماسک گفت:

من از طرفداران شما هستم و کارهایتان را تحسین می کنم. از شما و همچنین اسپیس اکس دعوت می کنم که نگاهی به دست نوشته ها در مورد نحوه ساخته شده اهرام سه گانه مصر بیاندازید و مقبره سازندگان آنها را هم ببینید. آقای ماسک ما منتظر شما هستیم.

جالب است بدانید توییت ایلان ماسک ۵۰۰ هزار بار لایک و ۸۷ هزار بار ریتوییت شد.

البته به نظر می رسد که ماسک در ادامه ادعاهایش را پس گرفت و با انتشار لینک مربوط به مقاله ای در رابطه با نحوه ساخته شدن اهرام سه گانه مصر در یکی از پست های خود اعتراف کرد که اشتباه کرده است.

زاهی هاواس باستان شناس مصری هم در پاسخ به ادعاهای آقای ماسک ویدیویی به زبان عربی منتشر کرد و در آن این ادعاها مبنی بر فضای بودن سازندگان اهرام سه گانه را رد کرد.

اهرام سه گانه

ادعای آقای ماسک در واقع بخشی از یک تئوری توطئه بزرگ تر است که بر اساس آن کلیه آثار باستانی دنیا توسط آدم فضایی ها ساخته شده اند و انسان باستان چنین توانایی نداشته است.

زاهی هاواس باستان شناس مصرفی در ویدیوی خود که از طریق صفحه فیسبوکش منتشر کرد در پاسخ به ایلان ماسک گفت:

آنچه شما در مورد اهرام سه گانه گفته اید توهم محض است. این اهرام توسط مصریان ساخته شده اند.

من شخصا مقبره سازندگان اهرام را پیدا کردم که این نشان می دهد سازندگان آنها مصری بوده اند و حتی برده هم نبوده اند.

مصریان باستان هزاران سال پیش این اهرام را ساختند تا از آنها برای دفن فراعنه خود استفاده کنند.

با این حال نظریه پردازان توطئه بر این باورند که فضایی ها این بناهای عظیم و دیگر آثار باستان تاریخی دنیا را ساخته اند.

دانشمندان نقشه ای از فضای داخلی دو هرم مصر را به دست آورده اند که مربوط به سال ۱۸۳۸ میلادی است و نشان می دهد که اهرام مصر هزاران سال پیش و به عنوان مقبره برای فراعنه ساخته شده است.

در سال ۲۰۱۸ باستان شناسان یک گام دیگر به درک نحوه ساخته شدن اهرام سه گانه مصر نزدیک تر شدند و اعلام کردند بزرگترین هرم که محل دفن چهارمین فرعون مصر با نام خوفو بوده است حدودا ۴۵۰۰ سال پیش ساخته شده است.

جالب است بدانید که دانشمندان در بیابان شرقی مشرف به این هرم ها نوعی سیستم رمپ را از زیر زمین بیرون کشیده اند که گفته می شود مصریان باستان برای انتقال سنگ های بزرگ اهرام به طبقات بالایی از این رمپ کمک می گرفته اند.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • گپپ ارسالی در

      ۰

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه