ارسال به دیگران پرینت

صرف نظر مایکروسافت از خرید اپلیکیشن تیک تاک

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که شرکت آمریکایی مایکروسافت به دلیل مخالفت‌های دونالد ترامپ، از خرید اپلیکیشن چینی تیک تاک صرف نظر کرده است.

صرف نظر مایکروسافت از خرید اپلیکیشن تیک تاک

برخی از رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند شرکت مایکروسافت که در حال مذاکره برای خرید اپلیکیشن تیک تاک چینی بود به دلیل مخالفت‌های دونالد ترامپ از این کار صرف نظر کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس این خبر را منتشر کرد. این نشریه در خبر خود نوشت: پس از آنکه ترامپ اعلام کرد استفاده از این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع کرده است، رؤسای ارشد این برنامه وعده دادند که در طول سه سال آینده ۱۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این وعده بر تصمیم ترامپ تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود در این زمینه نوشت مایکروسافت قصد داشت اپلیکیشن تیک تاک را خریداری کند، به این ترتیب عملیات آن از سوی یک شرکت آمریکایی به تملک درمی‌آمد؛ اقدامی که پیش از این تصور می‌شد با استاندارد‌های کاخ سفید در یک راستاست. وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت دولت ترامپ در مذاکرات شرکت کرده و روشن کرده است که هدف از تیک تاک همان بوده است که به آمریکایی‌ها تعلق پیدا کند، اما پس از ممنوعیت کاربرد این برنامه در آمریکا هر دو شرکت متعجب شده‌اند.

با این حال، مذاکرات بین مایکروسافت و تیک تاک تمام شده تصور نمی‌شود، اگرچه منابع وال استریت ژورنال گفتند که این شرکت‌ها به دنبال «روشنگری» از سوی کاخ سفید هستند که «آیا ترامپ در حال برنامه ریزی برای یک اقدام دیگری است که کار را برای تیک تاک در آمریکا دشوار کند یا خیر.»

پیش از این، رویترز گزارش داده بود که ByteDance، شرکت مادر تیک تاک، موافقت کرده است که خود را از بستر ویدئو دور کند. ونسا پپاس، سخنگوی تیک تاک، پس از اعلام ممنوعیت فعالیت آن در آمریکا تأکید کرد که این شرکت «برای بلند مدت اینجاست» و «قصد رفتن به جایی را ندارد» و وعده داد که در جامعه کاربری خود سرمایه گذاری و در بازار کار آمریکا مشارکت می‌کند.

جنجال بر سر تیک تاک پس از آن رخ داد که دولت ترامپ ادعا کرد ممکن است این برنامه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کند. آن‌ها مدعی شدند این اپلیکیشن برای حزب کمونیست چین از شهروندان آمریکایی جاسوسی می‌کند - چیزی که تیک تاک با رد آن استقلال خود از پکن را اعلام و اشاره کرده است که داده‌های کاربر‌های مرتبط با آمریکا در سرور‌های مستقر در این کشور ذخیره می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه