ارسال به دیگران پرینت

پاسخ حسن روحانی به سعید حدادیان

درحالیکه مداح معروف عنوان کرده بود مراسم بزرگی را در ماه محرم برگزار خواهد کرد، حسن روحانی هشدار داد عزاداری ها در چارچوب پروتکل ها باشد.

 پاسخ حسن روحانی به سعید حدادیان

مردم در حالی خود را برای فرارسیدن ماه محرم آماده می کنند که ویروس کرونا بر برگزاری مراسمات عزاداری‌ و هئیت‌های مذهبی سایه انداخته است. از سویی ستادملی مقابله با کرونا تاکید می کند که عزاداری ها باید در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد از سوی دیگر برخی مداحان و روحانیون معتقدند که باید مراسمات ماه محرم را باشکوه برگزار کرده و نباید آن‌ها را تعطیل کرد. 

سعید حدادیان یکی از همان مداحانی است که معتقد به برگزاری مراسم محرم به روال هرساله است. او روز گذشته در مراسم شهادت امام باقرعلیه السلام در هیات رزمندگان غرب تهران با بیان آنکه حتی اگر قرار باشد کسی بمیرد کسانی هستند که بخواهند جانشان را برای این مراسم بدهند، گفت: اجازه جان ما که دست خودمان است. من امسال با هرشرایطی دسته عزاداری بزرگی از میدان آزادی تا میدان انقلاب به راه می‌اندازم.

اما رئیس جمهور امروز صبح باردیگر ضمن تاکید بر برگزار شدن مراسم محرم از ضرورت برگزاری آن در چارچوب پروتکل ها حرف زد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت به موضوع عزاداری در محرم و برگزاری مراسمات مذهبی گفت: خیلی روشن است در تمام این برنامه ها از عید قربان و روز عرفه گرفته تا عید غدیر خم و  محرم الحرام، همه جا دین هست، مراسم هست اما مقید به چارچوب‌های پروتکل بهداشتی.

رئیس جمهور با بیان آنکه همه چیز روشن است وقتی پروتکل بهداشتی می‌گوید اجتماع نباشد مسلم است که نباید اجتماع باشد؛ بیان کرد: اگر بر فاصله تاکید دارد باید فاصله گذاری‌ها رعایت شود اگر بر زدن ماسک تاکید دارد با این موضوع رعایت شود یا اگر در این پروتکل گفته شده است به جای ۲۰ روز مراسم عزاداری ۳ روز مراسم برگزار شود باید ان را رعایت کنیم اگر گفته می‌شود به جای ۷ ساعت عزاداری باید ۲ ساعت مراسم عزاداری باشد باید همانگونه رفتار شود 

روحانی گفت: الان مشخص است که عزاداری ماه محرم چگونه است؛ آنهایی که می‌خواهند عزاداری تعطیل شود به آنها می‌گوییم عزاداری تعطیل نمی‌شود؛ آنهایی که می‌خواهند بگویند این عزاداری‌ها موجب گسترش موج دیگری از بیماری شد به آنها هم اجازه نمی‌دهیم یعنی عاشقان امام حسین و آنهایی که مشعل عزاداری امام حسین را روشن خواهند کرد خودشان بیشتر از همه دقت می‌کنند که واجب شرعی را مراعات کنند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اره از ۲۰۰ نفر روزانه معلومه از سکه ۱۲

    • خسرو ارسالی در

      خیلی نامردی
      چرا رئیس جمهور را تا اندازه یه مداح پایین میاری؟!!!

    • ناشناس ارسالی در

      همه میدونن حرف آقای روحانی از حرف همه بی ارزشتره. از بس دروغ گفته

    • ناشناس ارسالی در

      نظر مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و لا غیر همه موظفند عمل کنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه