ارسال به دیگران پرینت

۴ فرضیه اشتباه درباره کرونا

فرضیات زیادی در مورد کووید-١٩ وجود دارد؛ بیماری ناشی از ویروسی جدید و خاص. ضروری است بدانیم چه گفته‌هایی در مورد این ویروس درست است و چه چیزهایی نادرست.

۴ فرضیه اشتباه درباره کرونا

موسسه تحقیقات پزشکی جان ‌هابکینز شایعات بسیاری را که در مورد این ویروس گفته شده، مطرح و دلیل غلط بودن آن را عنوان کرده است.

«می‌توانید با تزریق و بلع  الکل و حمام‌کردن با ضدعفونی‌کننده‌ها خود را از کووید-١٩ محافظت کنید.» این فرضیه هم خنده‌دار و هم اساسا غلط است. این محصولات بسیار سمی است و هرگز نباید خورده یا تزریق شوند. در صورت بروز چنین مشکلاتی باید سریع با اورژانس تماس بگیرید. از مواد ضدعفونی‌کننده، سفیدکننده و صابون برای تمیزکردن سطوح استفاده می‌شود. این اقدامات صرفا برای پیشگیری و جلوگیری از  انتشار ویروس است و هر استفاده دیگری جان انسان را به خطر می‌اندازد.

«واکسنی برای درمان کووید-١٩ موجود است.» این فرضیه اشتباه است. در حال حاضر هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد. دانشمندان پیش از این پژوهش‌هایی انجام داده و به نتایجی هم رسیده‌اند اما تهیه واکسنی که برای انسان ایمن و موثر باشد، ماه‌های زیادی طول خواهد کشید.

«کووید-١٩ به عمد توسط مردم ایجاد یا منتشر شده است.» این موضوع هم اساسا صحت ندارد. ویروس‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند. گاهی اوقات، شیوع بیماری هنگامی اتفاق می‌افتد که ویروسی که در میان حیواناتی مانند خوک، خفاش یا پرنده شایع است، دچار تغییراتی می‌شود و به انسان انتقال می‌یابد. این احتمال وجود دارد که ویروس کرونای جدید نیز حاصل تحولات ویروس‌های شایع در حیوانات باشد.

«کالاهایی که از خارج به کشور می‌آید، ویروس را وارد و افراد را بیمار کرده است.» این هم درست نیست. محققان همچنان در حال مطالعه ویروس کرونا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی آلوده‌شدن افراد هستند. در این‌باره، سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید احتمال ابتلا به کووید-١٩ از یک بسته تجاری آلوده بسیار کم است زیرا احتمالا کالاهای تجاری طی چند روز سفر و هنگام ترانزیت در معرض دما و شرایط مختلف قرار می‌گیرند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه