ارسال به دیگران پرینت

موج گرمای بی‌سابقه در تاریخ عراق

عراق با شدیدترین موج گرما که در تاریخ این کشور بی سابقه است مواجه خواهد شد.

موج گرمای بی‌سابقه در تاریخ عراق

صادق عطیه کارشناس پییش بینی هواشناسی عراق، در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است: احتمالا عراق با شدید ترین موج گرما در تاریخ خود روبه‌رو باشد که از ابتدای هفته آینده همه شهرهای کشور را در برخواهد گرفت.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر دما ۵۰ درجه سانتیگراد است، اما با شروع موج گرمای جدید، پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به دمای ۵۳ درجه سانتیگراد در شهرهای جنوبی و کمی کمتر در شهرهای مرکزی و میانه فرات رکورد بزند. همچنین پیش بینی می‌شود در شهرهای شمالی نیز به دمای ۵۰ درجه سانتیگراد نزدیک شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: این موج جدید گرما تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت، سپس اندکی کاهش خواهد یافت. وی با اشاره به سکون بادها در بیشتر شهرها از پایان این هفته تا اواسط هفته آینده، گفت به دلیل افزایش احساس گرما و بالارفتن رطوبت نسبی در شهرهای میسان، بصره و ذی قار، انتظار می‌رود در این مناطق، با هوایی گرم و طاقت‌فرسا مواجه باشند.

او همچنین افزود: این موج شدید گرما، کویت و مناطق شمالی و میانی عربستان سعودی، را در می‌نوردد و در پایان ماه نیز، اردن، شام و مصر را دربر خواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی بیان داشت: این موج شدید گرما، ناشی از افزایش در لایه‌های فوقانی جو، همراه با رطوبت است که همانند یک گنبد شیشه‌ای گرما را حبس می‌کنند.

وی توصیه کرد: در طول هفته آینده، از کارکردن در تابش مستقیم آفتاب خود داری کنید و مایعات بیشتری بنوشید.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه