ارسال به دیگران پرینت

اهرم فشار ایرانسل بر کاربرانش با گران کردن بسته‌های اینترنتی

اگر آمارهای مربوط به هشتگ های منتشر شده در توییتر را بررسی کنید، متوجه خواهید شد در چند روز گذشته، بیشترین محتوای رد و بدل شده در این شبکه اجتماعی، پس از کرونا به ماجرای گرانی بسته های اینترنت همراه اختصاص داشته است.

اهرم فشار ایرانسل بر کاربرانش با گران کردن بسته‌های اینترنتی

اگر آمارهای مربوط به هشتگ های منتشر شده در توییتر را بررسی کنید، متوجه خواهید شد در چند روز گذشته، بیشترین محتوای رد و بدل شده در این شبکه اجتماعی، پس از کرونا به ماجرای گرانی بسته های اینترنت همراه اختصاص داشته است. 

محتوایی که تقریبا تمامش حول محور انتقاد از ایرانسل به عنوان اپراتوری که خود را دیجیتال معرفی می‌کند، وزیر ارتباطات و همچنین سایر مسئولان دخیل در گرانی بسته های اینترنتی بود. از آن جایی که این گرانی دقیقا مصادف شده بود با شیوع موج دوم کرونا در کشورمان، بسیاری از کاربران فضای مجازی ایرانسل را به ماهیگیری از آب گل آلود متهم کردند و مدعی شدند این شرکت قصد دارد در شرایطی که مردم مجبورند بسیاری از اموراتشان را به صورت اینترنتی رتق و فتق کنند، آن ها را مجبور به خرید بسته های گران قیمت اینترنتی کنند.

از طرفی این نخستین بار هم نیست که این اپراتور اقدام به افزایش قیمت بسته های اینترنتی می کنند. پیش از این هم قیمت اینترنت همراه بارها به صورت جزئی افزایش پیدا کرده بود که این بار افزایش قیمت ها به قدری نجومی بود که پای وزیر ارتباطات هم به ماجرا باز شد.

اما ایرانسل اهرم فشار سنگینی را به وسیله بسته های خود بر کاربرانش گذاشت، برای آن که بهتر متوجه افزایش نجومی قیمت ها و اهرم فشار اپراتور ایرانسل شوید، برایتان چند مثال از قیمت قدیم و جدید بسته های اینترنتی می آوریم. بسته اینترنتی یک ماهه ۱۰ گیگابایتی ایرانسل تا پیش از گرانی فقط ۲۹ هزار تومان قیمت داشت که پس از افزایش قیمت ها به ۶۰ هزار تومان رسید! همچنین بسته ۱۵ گیگابایتی ماهانه با قیمت ۳۷ هزار تومان هم تبدیل به بسته هفت گیگابایتی با همان قیمت شده است.

این تنها شاهکار ایرانسل نبود، این اپراتور تصمیم گرفته بود که اینترنتش را به دو قسمت داخلی و بین المللی تقسیم بندی کند. به عنوان مثال شما در صورت پرداخت ۱۵۵ هزار تومان فقط ۳۷ گیگابایت اینترنت بین المللی دریافت می کردید و ۷۲ گیگ هم حجم اینترنت داخلی به شما تعلق پیدا می کرد.

ایرانسل در بسته های یکساله در اقدامی بسیار تعجب آور تعرفه هایی با حجم بسیار محدود را در نظر گرفته است که نشان می‌دهد مردم هیچ استقبالی از سرویس جدید این شرکت یعنی TD-LTE  انجام نداده اند و ایرانسل تلاش می کند از این طریق مردم را وادار به استفاده از این سرویس با مودم های بسیار گران کند.

سرویس TD-LTE دارای تعرفه هایی گران تر نسبت به اینترنت 4G و 3G ایرانسل است.

در آن سوی گرانی بسته های ایرانسل، در ابتدا وزیر ارتباطات هیچ واکنشی به گرانی بسته ها نشان نداد اما پس از این که انبوهی از کاربران به صفحه آقای وزیر هجوم بردند، جهرمی مجبور شد با انتشار یک توییت کوتاه به این ماجرا واکنش نشان دهد. مدیران رگولاتوری هم اقدام انجام شده را نوعی تخلف دانستند، حالا و پس از گذشت مدتی از جنجال گران فروشی بسته ها، اعتراضات کاربران فضای مجازی ادامه پیدا کرده است و حجم اعتراض ها فراتر رفته است.

کاربران دو خواسته دارند که یکی بازگرداندن هزینه های رفته از جیب هایشان و دوم بازگرداندن بسته های اصلی که از فهرست خرید حذف شده اند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه