ارسال به دیگران پرینت

کرونا بار دیگر پروازهای ترکیه به ایران را لغو کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران می‌خواهم تا به معاونینش ادب و مناسبات میان شورا و شهرداری را بیاموزد.

کرونا بار دیگر پروازهای ترکیه به ایران را لغو کرد

 وزارت ارتباطات ترکیه اعلام کرد: با تشدید موارد ابتلا به کرونا پروازها به ایران و افغانستان تعلیق شده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه به ایران تنها چند روز قبل برقرار شده بود.

به گزارش ایرنا از آنکارا در پی تصمیم وزارت ارتباطات ترکیه برخی شرکتهای هواپیمایی که از شهرهای مختلف از جمله تهران و تبریز به مقصد استانبول پروازهایی داشتند، پروازهای خود را در روز گذشته لغو کردند.

بر اساس اطلاعات موجود در تابلو اطلاعات پرواز فرودگاه استانبول، پرواز ساعت ۱۲:۳۰ روز گذشته هواپیمایی آتا به مقصد تبریز و پرواز ۱۲:۴۰ دقیقه هواپیمایی ایران ایر به مقصد تهران لغو شده است. همچنین پرواز یک شرکت هواپیمایی باری چینی در ساعت ۱۲:۴۵ به مقصد تبریز نیز از دیگر پروازهای لغو شده بوده است.

لازم به ذکر است، شرکت‌های هواپیمایی ایران از دو هفته پیش فروش بلیت مسیرهای ترکیه را آغاز کرده بودند و دولت آنکارا به ایرانیانی که مجوز اقامت ترکیه را داشتند از اول ماه جولای اجازه ورود به این کشور توسط هواپیماهایی که از کشورمان برای بازگردادندن مسافرین ایرانی به استانبول پرواز می کردند را می داد .

شروع مجدد پروازها بین ایران و ترکیه و نیز بازگشایی مرزهای زمینی بین دو کشور در جریان دیدار ماه گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مقامات عالیرتبه ترکیه در استانبول مطرح و مقرر شد که با انجام پروتکل های بهداشتی مرزهای میان دو کشور باز و خطوط پروازی بازگشایی شود.

مسوول یکی از شرکتهای هواپیمایی ایرانی در آنکارا در روزهای گذشته به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که احتمال بازگشایی خطوط پروازی بین دو کشور و رساندن آن به سطح قبل از کرونا دستکم در چند ماه آینده  بسیار اندک است.

گرچه پروازهای ترکیه در حال حاضر به دهها منطقه و به طور عمده کشورهای مختلف اروپایی باز شده است ولی تدابیر فوق العاده ای در طول پروازها اعمال می شود که از جمله آنها فروش تنها ۵۰ درصد ظرفیت هواپیماها و اجباری بودن استفاده از ماسک در طول پرواز می باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه