ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

راه اندازی سامانه هشدار سیل در استان ها

رئیس سازمان هواشناسی کشور از راه اندازی سامانه هشدار سیل در استان ها خبر داد.

 راه اندازی سامانه هشدار سیل در استان ها

دکتر سحر تارج بخش در جلسه امضای تفاهم نامه توسعه همکاری بین استانداری و سازمان هواشناسی کشور که ۲۵ تیرماه در محل استانداری برگزار شد، گفت: البته این سامانه در برخی استان ها راه اندازی شده است که هدف ما یکپارچه سازی و به روز رسانی خدمات است.

وی افزود: فرآیندهای حوزه توسعه هواشناسی کاربردی، تجهیزات ایستگاه باران سنجی، بروز رسانی مشکلات حوزه سیل و نوسازی ساختمان اداره کل هواشناسی خراسان شمالی را در دستور کار قرار می دهیم.

تاج بخش اظهارکرد: سازمان هواشناسی با استانداردهای جهانی فاصله دارد که نیازمند اراده ملی هستیم تا در زمان رخدادهای مخاطره آمیز موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقا و تقویت سازمان های هواشناسی های کشور سه مسیر اصلی ارتقا منابع مالی، ارتقای منابع انسانی و بروز رسانی ساختار سازمان را هم در سطوح ملی و هم استانی را مورد پیگیری قرار می دهیم.

 وی افزود: دو قانون بنیادی، قانون مدیریت بحران و هوای پاک به سازمان هواشناسی کشور ابلاغ شده که ضرورت و تقویت سازمان ها با این قانون بیش از پیش احساس می شود.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: سامانه هشدار سیل به زودی در استان راه اندازی می شود.

وی افزود: راه اندازی سامانه هشدار سیل که جزء دستور کارهای سازمان هواشناسی کشور است باید به زودی در این استان و تا دوماه آینده عملیاتی و اجرایی شود.

شجاعی افزود: شهرستان های فاقد پست سازمانی، تشکیلات اداری و نیرو در ایستگاه های هواشناسی احصا شود تا بتوانیم از سازمان هواشناسی کشور سهمیه جذب نیرو را اخذ کنیم.

وی در ادامه سخنان خود دستور داد تا احداث ایستگاه هواشناسی در شهرستان گرمه توسط فرماندار این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

 وی گفت : اگر قرار است در حوزه توسعه منطقه ای اتفاقی رخ دهد این اتفاق را در سازمان هواشناسی خراسان شمالی شاهد باشیم.

شجاعی خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان ایستگاه های هواشناسی شیروان و مانه و سملقان فاقد آب شرب است که با تانکر آبرسانی می شوند و باید چنین مسائلی هر چه سریع تر مرتفع شود.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور استاندار خراسان شمالی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، تفاهم نامه توسعه همکاری های استانداری خراسان شمالی و سازمان هواشناسی کشور به امضا رسید.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه