ارسال به دیگران پرینت

آشنایی با ثروتمندترین زنان مسلمان دنیا +عکس

بخشی از جمعیت ثروتمندترین های دنیا اهل خاورمیانه و از قضا مسلمان هستند. بعضی از آن ها ثروت خود را از طریق کار به دست آورده اند و بعضی ها آن را به ارث برده اند، اما برخی از آن ها هم هستند که با تعدادی از ثروتمندترین مردان دنیا ازدواج کرده اند. فارغ از نحوه ی کسب ثروت شان، در ادامه با ۱۰ مورد از ثروتمندترین زنان مسلمان دنیا آشنا خواهیم شد.

آشنایی  با ثروتمندترین زنان مسلمان دنیا +عکس

۱- شاهزاده خانم امیره طویل – عربستان سعودی

 ثروتمندترین زنان مسلمان دنیا

شاهزاده خانم امیره طویل در سال ۱۹۸۳ به دنیا آمد. او همسر ولید بن طلال، یکی از اعضای خاندان سعودی است. شاهزاده ولید یک تاجر ۵۸ ساله است و در فهرست وبسایت فوربس از ثروتمندترین مردان دنیا، در جایگاه بیست و ششم قرار دارد.

ملکه رانیا همسر شاهزاده عبدالله دوم است. او متولد سال ۱۹۷۰ است و همسرش عبدالله بن حسن پادشاه اردن است که در سال ۱۹۹۹ به سلطنت رسید. عبدالله دوم هرگز درباره ی مقدار ثرتش صحبتی نکرده، اما با توجه به هزینه ی یک میلیارد دلاری ای که صرف ساخت پارک موضوعی «استار» اردن شده، می توان متوجه شد که او از پول و ثروت چیزی کم ندارد.

۳- شاهزاده خانم حاجه حافظه سرور بلقیه – برونئی

شاهزاده خانم حاجه حافظه سرور بلقیه، دختر سلطان بلقیه، پادشاه برونئی است. او در سال ۱۹۸۰ به دنیا آمد و پدرش، سلطان برونئی در سال ۱۹۹۷ ثروتمندترین فرد دنیا نام گرفت. پدر او یک ماشین رولز رویس با روکش طلای ۲۴ عیار دارد که این علاوه بر ۷ هزار خودروی دیگر او است. سلطان بلقیه همچنین بزرگ ترین خانه ی دنیا را دارد که یک قصر ۱،۷۰۰ اتاق خوابه است. سلطان برونئی ۲۰ میلیون دلار هم خرج برگزاری عروسی دخترش کرد.

۴- شاهزاده خانم لالا سلما – مراکش

شاهزاده خانم لالا سلما متولد سال ۱۹۷۸ و همسر محمد ششم، پادشاه مراکش است. او ۲ فرزند دارد و علیرغم آنکه بانوی اول کشور خود است اما ترجیح می دهد از جلب توجه عمومی به خود پرهیز کند و در این امر موفق هم بوده. ثروت خالص همسر او اینطور که گفته می شود نزدیک به ۲/۵ میلیارد دلار است.

۵- شیخه مایتا بنت محمد بن رشید مکتوم – امارات متحده عربی

شیخه مایتا در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ به عنوان نماینده ی امارات متحده عربی حضور داشت و موفق به کسب مدال نقره در این رقابت ها شد. او و خانواده اش بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار ثروت دارند.

۶- شیخه هنادی بنت ناصر ثانی – قطر

شیخه هنادی یک کارآفرین حوزه ی املاک، سرمایه گزار و بانکدار، و یکی از موفق ترین زنان در اقتصاد قطر است. او مدیر عامل پروژه ی توسعه ی آژانس املاک Waab City و همینطور مشاور ویژه بانک Standard Chartered است. علاوه بر این ها، شیخه هنادی معاون مدیر عامل گروه ناصر بن خالد ثانی و پسران است و ثروت او بیشتر از ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۷- شاهزاده خانم فاطمه کلثوم زحر گداباری – عربستان سعودی

شاهزاده خانم فاطمه کلثوم زحر گداباری یکی از اعضای خاندان سعودی است که یکی از ثروتمندترین خاندان های سلطنتی دنیا به شمار می رود و کشور عربستان هم یکی از ثروتمندترین اعضای اوپک است، به طوری که ۳۹ درصد از ذخایر نفتی اوپک به این کشور تعلق دارد.

۸- سلطانه نور زهیره – مالزی

سلطانه نور زهیره همسر سلطان میزان زین العابدین، پادشاه سابق مالزی است. او متولد سال ۱۹۷۳ است و در فاصله ی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ سیزدهمین ملکه ی همسر مالزی بود. سلطانه نور زهیره گرچه از خانواده ای بسیار ثروتمند است اما هرگز میزان ثروت فاش نشده. با این حال، طبق بسیاری از منابع، خانواده ی او نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

۹- شاهزاده خانم حاجه مجیده نور البلقیه – برونئی

شاهزاده خانم حاجه مجیده نور البلقیه دومین دختر و چهارمین فرزند حسن بلقیه، پادشاه برونئی است. او در سال ۱۹۷۶ به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۷ با خیر الخلیل، یک اشراف زاده و دستیار مدیر اجرایی دفتر نخست وزیری برونئی، ازدواج کرد. پدر مجیده، سلطان برونئی، ثروتمندترین فرد دنیا در سال ۱۹۹۷ بود.

۱۰- شیخه موضه بنت ناصر مسند – قطر

شیخه موضه دومین همسر از سه همسر شیخ حامد بن خلیفه ثانی، امیر سابق قطر، در سال ۱۹۵۹ به دنیا آمد. ثروت شیخ حامد نزدیک به ۸/۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود. وجود منابع طبیعی ای همچون ذخایر گاز طبیعی در قطر سبب شده این کشور یکی از بالاترین درآمد سرانه در دنیا را داشته باشد و به همین دلیل یکی از نقاط پرطرفدار برای زندگی و کسب و کار در میان زنان و مردان ثروتمند خاورمیانه باشد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      همه اینها باید در مقابل آقازاده های کشور ما لنگ بیاندازند

    • امیر ارسالی در

      بیچاره ما ایرانیها همش باید غصه نیازهای اولیه زندگی را بخوریم و یه لغمه نان

    • علی سبزه کار بویک ارسالی در

      سلام بانوی زیبا اگه میتونید نیاز به کمک مالی دارم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه