ارسال به دیگران پرینت

موج دوم کرونا در استرالیا از ملبورن آغاز شد | بیش از ٦‌میلیون استرالیایی در دو ایالت بزرگ این کشور قرنطینه می‌شوند

ویروس کرونا تاکنون بیش از ٢هزارو٦٠٠ نفر را در ویکتوریا آلوده کرده و باعث مرگ ٢٢ نفر نیز شده است. براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از ٨هزارو٥٠٠ نفر در استرالیا به کرونا مبتلا شده و ١٠٦ نفر نیز جان خود را در سراسر این کشور از دست داده‌اند

موج دوم کرونا در استرالیا از ملبورن آغاز شد | بیش از ٦‌میلیون استرالیایی در دو ایالت بزرگ این کشور قرنطینه می‌شوند

 [ مجتبی پارسا ] استرالیا قرار است ٦,٦‌میلیون نفر را در ایالت ویکتوریا قرنطینه کند. قرنطینه طبق برنامه در ساعت ١١ و  ٥٩ دقیقه سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد. مقامات استرالیا می‌گویند برای مقابله با کرونا در شهر ملبورن باید اقدام موثری صورت بگیرد.

به گزارش سی.ان.ان، مرز میان ایالت‌های ویکتوریا و نیو ساوت ولز-پرجمعیت‌ترین ایالت‌های استرالیا- قرار است برای اولین بار از آغاز پاندمی کرونا بسته شود. این موضوع را روز دوشنبه دنیل آندرس، رئیس دولت محلی ویکتوریا اعلام کرده است.  مقامات نظامی و پلیس قرار است در مرز مستقر شوند و تنها به افراد معدودی اجازه عبور بدهند. ایالت ویکتوریا در حال مقابله با موج دوم کروناست و نگرانی‌هایی مبنی بر این وجود دارد که موج دوم سراسر کشور را دربربگیرد. هفته گذشته مشخص شد که چند کارگر قراردادی در ملبورن از پروتکل‌های یک هتل تبعیت نکرده و بدون قرنطینه وارد شهر شده و با سایر افراد ارتباط داشته‌اند.حالا شرایط به نحوی پیش رفته است که مقامات مجبور شده‌اند قانون ماندن در خانه را برای بسیاری از شهرها دوباره اعمال کنند و حتی ٣‌هزار نفر از ساکنان ٩ منطقه پرتراکم به ناگاه تحت قرنطینه قرار گرفتند. روز یکشنبه ایالت ویکتوریا بالاترین رشد بیماران جدید را در روز (١٢٧ نفر) ثبت کرد.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ٢هزارو٦٠٠ نفر را در ویکتوریا آلوده کرده و باعث مرگ ٢٢ نفر نیز شده است. براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از ٨هزارو٥٠٠ نفر در استرالیا به کرونا مبتلا شده و ١٠٦ نفر نیز جان خود را در سراسر این کشور از دست داده‌اند. دنیل آندرس در زمان اعلام خبر قرنطینه ویکتوریا گفت: «این یک حرکت هوشمندانه است. اقدام درست در این زمان ما را در مقابله با چالش‌های مهمی که در مورد مهار این ویروس با آن مواجهیم، یاری می‌کند.»

پنجاه‌وپنج مسیر زمینی برای تردد میان ویکتوریا و نیو ساوت ولز وجود دارد که قرار است همگی بسته شود. قرار است همه مسافرانی که از شهر ملبورن و ایالت ویکتوریا بازمی‌گردند، به قرنطینه خانگی ١٤ روزه بروند، در غیر این ‌صورت با مجازات‌ها و جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

قرنطینه سخت

قرنطینه سخت که در مورد ٣‌هزار نفر از ساکنان منطقه‌ای پرتراکم در ملبورن اعمال شده، به مدت پنج روز درنظر گرفته شده است. اما ممکن است این زمان با پیدا شدن موارد جدید یا چنانچه مردم نپذیرند تست انجام دهند، تمدید شود.

تاکنون ٣٩٨ تست صورت گرفته که از این میان آزمایش ٥٣ نفر مثبت شده است. از افراد ساکن در این منطقه خواسته شده است که به هیچ وجه خانه‌های خود را ترک نکنند و نیروهای پلیس نیز خارج از خانه‌ها مستقر شده‌اند تا قوانین را به اجرا دربیاورند.

اکثر این افراد مهاجرانی بوده‌اند که از جنگ، درگیری و خشونت فرار کرده‌اند. اِما کینگ، مدیر اجرایی شورای خدمات اجتماعی ایالت ویکتوریا می‌گوید که قرنطینه سخت ممکن است باعث بازگشت تروما و خاطرات تلخ گذشته این افراد شود. درحال حاضر هم برخی از آنها با مشکلات روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها حتی زبان انگلیسی نمی‌دانند.

گرچه این افراد تحت قرنطینه سخت قرار دارند و باید در خانه‌های خود بمانند، اما در سایر بخش‌های ملبورن مردم می‌توانند برای خرید مواد غذایی، ورزش و رفتن به سرکار یا مدرسه از خانه‌ها بیرون بیایند. البته این منوط به آن است که نتوانند این کارها را از خانه و از راه دور انجام دهند.

تحقیقات قضائی

هفته گذشته مقامات استرالیایی تحقیقات قضائی را برای افرادی راه انداخته‌اند که به گفته آنها، کارگران قراردادی بوده‌اند که بدون رعایت پروتکل‌ها باعث شیوع بیماری در ایالت ویکتوریا شده‌اند.  آندرس روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت محلی ویکتوریا ٣‌میلیون دلار برای انجام این تحقیقات قضائی فراهم می‌کند.

مقامات استرالیایی به تعدادی از هتل‌ها در سراسر کشور دستور داده‌اند تا برای مقابله با شیوع کرونا اقداماتی را انجام دهند. هرکسی که وارد استرالیا می‌شود، باید تحت قرنطینه ١٤ روزه اجباری در مراکزی که دولت اداره می‌کند، قرار بگیرد. فقط شهروندان استرالیایی و ساکنان دائمی استرالیا حق دارند وارد خاک استرالیا شوند.

تلویزیون ملی ای.بی.سی گزارش داده که ٣١ مورد مبتلا به کرونا مربوط به هتل استافورد پلازا در ملبورن بوده‌اند و سایر موارد نیز مربوط به هتل سوانستون. آندرس در بیانیه‌ای گفته است:   «کاملا واضح است که آنچه اینجا اتفاق افتاده، غیرقابل قبول است و ما باید بدانیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است.»

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه