ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای 300 یورو

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت:واردات گوشی با ارزش بالای ٣٠٠ یورو ممنوع شده که این نوع کالا تنها ۱۰ تا ١٥ درصد نیاز کشور را شامل می‌شود.

ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای 300 یورو

رضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیشتر از ٣٠٠ یورو، گفت: مصوبه‌ای را کمیته ارزیابی تخصیص ارز که متشکل از اعضای بانک مرکزی است، اعلام کرده که به موبایل با نرخ بالای ٣٠٠ یورو ارز اختصاص نمی‌یابد.

او بیان کرد: این عدم تخصیص هم شامل واردات مسافری هم واردات تجاری می شود. دلیل این کار این است که به واردات موبایل ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده، اما امسال به دلیل شرایط ارزی کشور، کمبود ارز و برنگشتن ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم.

عالیان افزود: این مبلغ ٤٠ درصد کاهش پیدا کرد و به یک و نیم میلیارد یورو در سال رسیده است. در این شرایط بررسی و مشخص شد که کالایی که قیمت آن کمتر از ٣٠٠ یورو است، ٨٥ تا ٩٠ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی تشریح کرد: گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ٣٠٠ یورو تنها ١٠ تا ١٥ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، اگر بخواهیم این یک و نیم میلیارد یورو را به کالای بالای ٣٠٠ یورو تخصیص دهیم منطقی نیست و به همین دلیل ارز را به کالای کمتر از ٣٠٠ یورو اختصاص دادند.

عالیان تصریح کرد: بنابراین تخصیص ارز به ٨٥ درصد نیاز بازار اختصاص یافته است و در حال حاضر تصمیم گرفته شده تا زمانی که شرایط ارزی کشور مناسب شود بر اساس این مصوبه عمل کنند و جلوی واردات موبایل بالای ٣٠٠ یورو گرفته شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه