ارسال به دیگران پرینت

نصب مجسمه شخصیت اول سریال ترکی قیام ارطغرل در شهر لاهور

به یاد شکوه امپراطوری عثمانی، ساکنان شمال شرقی پاکستان مجسمه ارطغرل غازی ، قهرمان مسلمان به تصویر کشیده شده در سریال ترکی قیام ارطغرل یا ارطغرل: رستاخیز (Diriliş: Ertuğrul) که یک سریال درام تاریخی پرطرفدار است را در این شهر ساخته و نصب کردند. ارطغرل غازی در واقع پسر سلیمان شاه و پدر عثمان یکم موسس امپراطوری عثمانی است. ارطغرل رهبر ایل قایی بود که در نبرد با صلیبیون و مغول ها به فتوحات بسیاری دست پیدا کرد و پس از سقوط سلجوقیان در آناتولی، همراه با پسرش موجبات تاسیس امپراطوری عثمانی را فراهم کردند.

نصب مجسمه شخصیت اول سریال ترکی قیام ارطغرل در شهر لاهور

سریال قیام ارطغرل یا ارطغرل: رستاخیز (Diriliş: Ertuğrul)

سریال قیام ارطغرل پرهزینه ترین سریال تاریخ ترکیه است که از شبکه تی آر تی ۱ این کشور پخش شده و در سال های اخیر در کشورهای مسلمان بسیار پرطرفدار شده است. این سریال در پاکستان با استقبال غیرقابل تصوری مواجه شده و این موضوع واکنش هایی را در پی داشته است.

قیام ارطغرل یا ارطغرل: رستاخیز (Diriliş: Ertuğrul)

عمران خان، نخست وزیر پاکستان

محبوبیت سریال قیام ارطغرل در پاکستان پس از آن افزایش یافت که عمران خان ،نخست وزیر این کشور پس از سفر به ترکیه این سریال را با خود به کشورش آورده و تماشای آن را به هموطنانش توصیه کرد. وی ادعا کرده بود که تماشای این سریال ترکی می تواند «تاریخ و اخلاق اسلامی» را در میان جوانان کشور ترویج کند. تلویزیون دولتی پاکستان نیز آوریل امسال شروع به پخش سریال قیام ارطغرل با دوبله اردو کرد که به سرعت به محبوب ترین و پرتماشاگرترین سریال کشور تبدیل شد.

قیام ارطغرل یا ارطغرل: رستاخیز (Diriliş: Ertuğrul)

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه