ارسال به دیگران پرینت

صدور حکم برای خرسی که به کوهنوردان حمله کرده بود + عکس

مدافعان حقوق حیوانات در ایتالیا از مقامات محلی این کشور خواسته اند که دستور قتل یک خرس قهوه ای که هفته گذشته در یک مسیر کوهستانی در شمال منطقه ترنتینو به یک پدر و پسر حمله کرده بود را لغو کنند. فابیو میسرونی ۵۹ ساله و پسر ۲۸ ساله اش کریستین، روز دوشنبه گذشته در حال کوهنوری در کوهستان پلر بودند که با یک خرس قهوه ای در مسیر خود برخورد کردند. به گفته کریستین، این خرس به او حمله کرده و پای او را گاز گرفته بود تا اینکه پدرش به کمک او آمده و پسرش را نجات داد.

صدور حکم برای خرسی که به کوهنوردان حمله کرده بود + عکس

حمله خرس قهوه ای در ایتالیا

در ادامه اما این پدر کوهنورد بود که مورد حمله خرس قرار گرفت و در نتیجه گازهای خرس پایش از سه نقطه دچار شکستگی شد. میسرونی کوچک با بالا و پایین پریدن و کوبیدن دست هایش به همدیگر سعی در دور کردن او از پدرش داشت و در نهایت خرس قهوه ای مذکور محل را ترک کرده و به درون جنگل فرار کرد.

حمله خرس قهوه ای در ایتالیا

موسسه ملی قوانین تحقیق و حفاظت محیط زیست ایتالیا دستور کشتن این خرس که به کوهنوردان حمله کرده بود را صادر کرده است. بعد از حمله، مائوریتزیو فوگاتی، فرماندار ترنتینو دستور داد که این حیوان شناسایی و کشته شود، خرسی که مقامات سعی دارند از طریق دی ان ای بدست آمده از بزاق دهان و موهای باقیمانده در چنگ و زخم های روی بدن و لباس پدر و پسر کوهنورد پیدایش کنند.

حمله خرس قهوه ای در ایتالیا

در سال های اخیر موارد متعددی از حمله خرس به انسان گزارش شده و مقامات محلی پایگاهی اطلاعاتی از دی ان ای خرس ها دارند که از مدفوع، بزاق و موهای این حیوانات بدست آمده است. دوربین های مراقبتی نیز برای تطبیق دادن دی ان ای به حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود درخواست های برای منصرف شدن از قتل این خرس رو به افزایش است، دستکم تا زمانی که حواشی و عوامل این موضوع به طور کامل روشن شوند. گروه های مدافع حقوق حیوانات گفته اند که این موضوع باید مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد، به خصوص از این لحاظ که آیا این پدر و پسر باعث تحریک خرس شده اند یا خیر، ماجرایی که این دو کوهنورد آن را تکذیب می کنند.

حمله خرس قهوه ای در ایتالیا

نزدیک به ۱۵,۰۰۰ نفر روز شنبه گذشته طوماری را برای نجات جان این خرس امضا کرده و خواستار لغو هر چه سریع تر دستور قتل آن شدند. وزیر محیط زیست ایتالیا نیز در نامه ای مخالفت خود را با کشته شدن این خرس قهوه ای اعلام کرده و ادعا کرده شاید این خرس، خرس ماده مادری بوده که قصد محافظت از توله هایش را داشته است.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه