ارسال به دیگران پرینت

ورشکستگی خانواده ابرپولدار میتال به خاطر بدهی ای به مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیون پوند

یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا که ۵۰ میلیون پوند برای مراسم عروسی دخترش هزینه کرده بود، اینطور که گفته می شود به خاطر بدهی ای که مبلغ آن به بیش از ۱۳۰ میلیون پوند می رسد ورشکست اعلام شده.

ورشکستگی خانواده ابرپولدار میتال به خاطر بدهی ای به مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیون پوند

تصور می شود پرامود میتال ۶۴ ساله در جریان یک پرونده ی مربوط به جرایم سازمان یافته ثروت خود را از دست داده باشد.

برادار او، لاکشمی میتال است، نوزدهمین مرد ثروتمند بریتانیا که یک عمارت ۳۰۰ میلیون پوندی در لندن دارد و رئیس شرکت آرسلور میتال (Arcelor Mittal)، بزرگ ترین تولیدکننده ی فولاد دنیا است.

اما لاکشمی میتال ۷۰ ساله که ۶/۷۸ میلیارد پوند ثروت دارد، تمایلی به نجات برادرش ندارد. او و برادرش در گذشته بر سر امپراتوری فولادسازی پدرشان با یکدیگر به اختلاف برخورده بودند.

منبعی به نشریه ی تایمز گفته: «آن ها دیگر به هم نزدیک نیستند و جدا از هم زندگی می کنند. لاکشمی هیچ دلیلی برای به عهده گرفتن مسئولیت مشکل مالی برادرش نمی بیند. این بدهی ارتباطی به او ندارد.»

پرامود بعد از آنکه یک مراسم عروسی مجلل برای دخترش، شریستی، در سال ۲۰۱۳ در محل موزه ی ملی هنر کاتالان در بارسلونا برگزار کرد، شهرت یافت.

به دنبال این مراسم یک میهمانی ۳ روزه برگزار شد و برای ۵۰۰ مهمان آن یک کیک عروسی ۶۰ کیلوگرمی سرو شد.

اینطور که گفته می شود برادر او، لاکشمی، ۴۰ میلیون پوند خرج عروسی دخترش، وانیشا، در کاخ ورسای فرانسه در سال ۲۰۰۴ کرده بود. کایلی مینوگ، خواننده ی مشهور، در این مراسم اجرای زنده داشت و به مناسبت این عروسی در محل برج ایفل آتش بازی بر پا شد.

به گفته نشریه ی تایمز، ورشکستگی پرامود میتال از ضمانت او برای بدهی های یک شرکت بوسنیایی به نام  Global Ispat Koksna Industrija Lukavac (Gikil) نشأت می گیرد که زغال سنگ مورد استفاده در فولادسازی را تولید می کند.

شاکی پرامود میتال، شرکت استمکور (Stemcor) است که میتال ۱۶۶ میلیون دلاری که در سال ۲۰۱۳ از آن قرض گرفته بود را پس نداده.

جولای سال گذشته پرامود را به عنوان یکی از متهمین پرونده ی جرایم سازمان یافته ی شرکت Gikil در بوسنی دستگیر کردند.

او بعداً با یک وثیقه ی یک میلیون یورویی آزاد شد اما تحقیقات پرونده کماکان ادامه دارد.

ریچارد ویگز، وکیل پرامود میتال به نشریه ی تایمز گفته «یک ماتریکس پیچیده ی حقوقی» به صدور حکم ورشکستگی برای او منجر شد و او به دنبال تجدیدنظر در این حکم است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه