ارسال به دیگران پرینت

سرانجام گورستان‌های جدید پایتخت جانمایی شد

مکان گورستان‌های جدید پایتخت مشخص شده است.

گورستان‌های جدید شهر تهران جانمایی شده‌اند اما رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران می‌گوید فعلا از اعلام عمومی این نقاط معذوریم .

 مکان گورستان‌های جدید پایتخت مشخص شده است.

بیش از یک دهه است که کار مطالعاتی و جانمایی گورستان‌های شرقی، غربی و  شمالی پایتخت در حال انجام است و سال‌ها است که این جمله را از زبان مسئولان شهری می‌شنویم که 5 سال دیگر تهران با بحران دفن مردگانش رو به رو می‌شود.

به نظر می‌رسد سرانجام پس از سال‌ها مکان گورستان‌های جدید پایتخت مشخص شده است.

اواخر سال گذشته،‌ مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران اعلام کرد: مطالعات برای جانمایی گورستان‌های جدید  انجام شده، مشاوری در این خصوص گرفته شده و معاونت‌های مختلف و سازمان‌های تصمیم‌گیر در جلساتی هماهنگ در این خصوص تصمیم گیری های لازم را انجام داده‌اند.

به گفته یزدانی، معاونت شهرسازی، اداره کل حریم شهرداری، سازمان بهشت زهرا و معاونت خدمات شهری در جلساتی پیگیری‌های لازم را انجام دادند. همچنین از تمامی مراجع ذی‌صلاحی که نیاز بود استعلامات لازم انجام شود این استعلامات انجام شده و کار به اتمام رسیده است.

سرانجام نتایج نهایی این مطالعات به شورای شهر تهران رسید. 

ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره سرانجام گورستان های جدید پایتخت  می گوید: نیاز تهران به گسترش گورستان  و آرامستان ها احساس می شود و به همین دلیل مکان یابی برای گورستان جدید تهران انجام شد.

او ادامه می‌دهد: سه نقطه شناسایی شده و کار کارشناسی برای نقاط معرفی شده در شورای شهر تهران در حال انجام است و به زودی این نقاط را معرفی می کنیم. اما در حال حاضر از معرفی آن معذوریم. هنوز هیچ کدام از این نقاط به تصویب نهایی نرسیده اما در نقاط مختلفی در تهران از جمله شمال غرب، شرق و توسعه فضای بهشت زهرای کنونی گورستان‌های جدید پیش بینی شده است.

 

به گفته او در انتخاب گورستان های جدید به این موضوع که رفت و آمد مردم به آرامستان ها تسهیل شود توجه شده تا همه مجبور نباشند برای دفن متوفیان خود به بهشت زهرا مراجعه کنند و دسترسی های برای شهروندانی که در نقاط مختلف شهر زندگی می‌کنند فراهم شود .

 

خدا کرمی تاکید می‌کند: با تمامی ارگان‌های مرتبط با این موضوع رای زنی‌ها لازم انجام می‌شود.

 

او در پاسخ به این پرسش که همیشه ساخت گورستان مورد اعتراض ساکنان مناطقی که در همسایگی این زمین ها هستند بوده ، آیا فکری برای اعتراض های مردمی شده است می‌گوید: به دلیل این که نقاط معرفی شده، خیلی نزدیک به نقاط مسکونی مردم نیست که اعتراضی به وجود بیاید. اگر چه در حال حاضر اگر گورستان‌ها در دل شهرها هم باشد آلودگی برای شهر و شهروندان ایجاد نمی‌کند. درجریان شیوع بیماری کرونا هم ما حتی یک مورد تطهیرکننده که مبتلا به کرونا شده باشند نداشتیم زیرا در تمامی مراحل دستورالعمل های بهداشتی رعایت می‌شود.

شهرهای بزرگی مانند نیویورک،رم و... در جریان بیماری کرونا  با مشکل دفن رو به رو شدند اما درتهران بدون هیچ گونه مشکلی شهرداری خدمات خود را در این رابطه ارائه می‌کرد.

 

 

منبع : اسکان نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه