ارسال به دیگران پرینت

هک سامانه معاملاتی یک کارگزاری در پی اختلال فنی تکذیب شد

اختلال سامانه آنلاین معاملات یک کارگزاری بورس، باعث انتشار شایعه‌ای مبنی بر هک سامانه معاملات توسط هکرها شد که نگرانی سهامداران را به دنبال داشت، اما پیگیری‌ها نشان داد صرفا ایراد فنی یک قطعه کامپیوتری زمینه‌ساز انتشار این شایعه بوده است.

 هک سامانه معاملاتی یک کارگزاری در پی اختلال فنی  تکذیب شد

سامانه آنلاین معاملات یک کارگزاری از شب گذشته مختل و زمینه دسترسی مشتریان به این کارگزاری برای معاملات غیرفعال شد، به دنبال این اتفاق از صبح امروز، شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر هک شدن سامانه این کارگزاری در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع نگرانی فعالان حاضر در بازار را فراهم کرده است.

در ادامه خرابی سامانه معاملات یک کارگزاری از شب گذشته، امروز هم مشتریان این کارگزاری قادر به ورود سامانه آنلاین این کارگزاری و نیز انجام معاملات نبودند.

شایعات منتشر شده از این اتفاق حاکی از هک شدن سیستم معاملات این کارگزاری بوده است که براساس پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از یک مقام مسئول در کارگزاری مورد نظر، این خبر تکذیب و اعلام شد که مشکل امروز ناشی از ایجاد اختلال در یکی از دستگاه‌های اصلی زیرساخت سرویس آنلاین بوده است.

وی اعلام کرد سامانه آنلاین این کارگزاری امروز قادر به پردازش سفارش‌ها نبود و بر این اساس تلاش شد تا سفارش‌های عرضه‌های اولیه دریافتی از طریق روش جایگزین ارسال شود.

مدیرعامل این کارگزاری، علت این مشکل را ناشی از سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات (backup) اعلام کرد که موجب اختلال ناخواسته در روال عادی معاملات شد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه