ارسال به دیگران پرینت

نفت | بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران امسال با نفت تهاتر می‌شود

وزیر نیرو گفت: کارهای خوبی را برای تهاتر نفت برابر مطالبات آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی هم بین طلبکاران این وزارتخانه برای تهاتر نفت در برابر تسویه همه یا حداقل بخشی از مطالبات وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پایش صنعت برق ایران در پاسخ به اینکه روند اقدامات وزارت نیرو در استفاده از پتانسیل قانونی تهاتر نفت برابر مطالبات این وزارتخانه چیست، گفت: سال گذشته این فرصت قانونی برای تهاتر نفت برابر مطالبات را نداشتیم و خوشبختانه امسال این فرصت فراهم شد.

نفت | بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران امسال با نفت تهاتر می‌شود

وزیر نیرو گفت: کارهای خوبی را برای تهاتر نفت برابر مطالبات آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی هم بین طلبکاران این وزارتخانه برای تهاتر نفت در برابر تسویه همه یا حداقل بخشی از مطالبات وجود دارد.  رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پایش صنعت برق ایران در پاسخ به اینکه روند اقدامات وزارت نیرو در استفاده از پتانسیل قانونی تهاتر نفت برابر مطالبات این وزارتخانه چیست، گفت: سال گذشته این فرصت قانونی برای تهاتر نفت برابر مطالبات را نداشتیم و خوشبختانه امسال این فرصت فراهم شد.

وی افزود: کارهای خوبی را در این زمینه آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی هم بین طلبکاران این وزارتخانه برای تهاتر نفت در برابر تسویه همه یا حداقل بخشی از مطالبات خود وجود دارد. اردکانیان با تاکید بر اینکه شرایط و ضوابط وزارت نفت برای استفاده از این پتانسیل قانونی مهم است، اظهار کرد: قطعا وزارت نفت آنچه مصلحت می‌داند در چارچوب کلی دولت مدنظر دارد. امیدواریم امسال بتوانیم از این سازوکار استفاده کرده و مسیر برای ما در این راستا باز باشد. این مقام مسوول در ادامه درباره اینکه آیا طلبکاران شما به‌طور انفرادی توان صادرات نفت خام را دارند، توضیح داد: شاید این طلبکاران به تنهایی امکان صادرات نداشته باشند اما بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند از توان مجموعه‌هایی که اهلیت آنها در صادرات نفت خام به اثبات رسیده است، استفاده کنند. مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه امکان ارتقای راندمان ۱۷۸ توربین گازی در سطح کشور وجود دارد، گفت:‌ با ارتقای ظرفیت واحدهای گازی ۱۶۲ به ۱۸۳ مگاوات، ۲۱ مگاوات به ظرفیت هر یک از واحدهای گازی کشور افزوده می‌شود. محسن طرزطلب افزود: در روند اجرای این طرح توانسته‌ایم با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته نیروگاه حدود ۲۱ مگاوات به توان تولیدی این واحد بیفزاییم. وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه رشد ۲ درصدی راندمان نیروگاه را به همراه داشته است، گفت: صرفه‌جویی سالانه ۱۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه