ارسال به دیگران پرینت

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد

ترامپ| جان کری به ایران گفت: صبر کنیدبا باخت ترامپ،شما آمریکا را به دست می آورید

رئیس جمهوری آمریکا، آتش زدن پرچم این کشور در جریان اعتراض به تبعیض‌نژادی و نابرابرای را به دموکرات‌ها نسبت داد و خواستار تصویب قانون یکسال زندان برای این کار شد.

 ترامپ| جان کری به ایران گفت: صبر کنیدبا باخت ترامپ،شما آمریکا را به دست می آورید

دونالد ترامپ شامگاه شنبه در گردهمایی انتخاباتی خود در تالسای اوکلاهاما که پس از مدت‌ها وقفه به خاطر شیوع کرونا از سرگرفته شده است، این مطلب را مطرح کرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: هرج و مرج طلبان جناح چپ، مجسمه توماس جفرسون را به زیر انداختند و سر مجسمه کریستف کلمب را جدا کردند. ۲ روز پیش، مجسمه جورج واشنگتن را در پورتلند اورگان به زیر کشیدند و آن را با پرچم آمریکا پیچیدند و به آتش کشیدند.

ترامپ تاکید کرد: هرچیزی که می‌گویم کار دموکرات‌ها است.

وی ادامه داد: در اینجا دو سناتور هم نشسته‌اند، ما باید به سمت تصویب قانونی برویم که هرکسی پرچم آمریکا را به آتش بکشد یا آن را لگدکوب کند، یکسال به زندان برود.

رئیس جمهوری آمریکا به کسانی را که چند خیابان در سیاتل  را تصرف کرده‌اند، هرج و مرج طلب نامید و با انتقاد از عملکرد فرمانداران دموکرات در مواجهه با این افراد، گفت اگر از من کمک بخواهند من آماده‌ام. کافی است به من زنگ بزنند.

ترامپ افزود: من منتظر تماس آنها هستم و عاشق کمک کردن هستم. (جمع کردن این معترضان) کمتر از یکساعت زمان می‌برد و شما شهر خود را بازپس خواهید گرفت.

بایدن

وی جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود را متهم کرد که در برابر این اهانت به ارزش‌های آمریکا سکوت کرده است و ادامه داد: بایدن در برابر حزب خود و اوباشی جناح چپ تسلیم شده است. صادقانه؛ او بر هیچ کسی کنترل ندارد. آیا او بر این دیوانگان تندرو کنترل دارد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یادآوری اتفاقی که در سخنرانی بایدن افتاد و او در معرفی همسر و خواهر خود به اشتباه دستش را اشاره کرد، گفت: می دانید که بایدن وقتی همسر و خواهرش را اشتباه گرفت به زنش چه گفت؟ گفت مرا از این جهنم بیرون ببر، این مردم دیوانه هستند.

ترامپ اضافه کرد: این چیزی بود که او گفت. او به طور مطلق هیچ کنترلی ندارد. وقتی که جمله‌ای زیبا و طولانی به جو نسبت داده می‌شود، می‌گویم جو اینها را نگفته است او حتی آنها را نمی‌فهمد.

وی مدعی شد اگر بایدن پیروز شود، او ۱۰۰ درصد این کشور را تسلیم این دسته جنایتکاران خواهد کرد.

آلمان

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگر اظهارات خود به اختلاف نظر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای پرداخت سهم بیشتر در ناتو اشاره کرد و گفت: ما هزینه می‌کنیم تا آلمان را در برابر روسیه حفاظت کنیم اما آنها میلیاردها دلار برای انرژی به آن کشور می‌پردازند.

ترامپ افزود: ما قرار است از آنها محافظت کنیم اما ببخشید، این چگونه کار خواهد کرد.... این مساله باعث می‌شود که خیلی‌ها دوست نداشته باشند که من اینجا باشم.

ایران و چین

ترامپ بار دیگر مدعی شد اگر من در انتخابات ببازم این کشور در مشکل قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد هیلاری کلینتون در قبال توافق با کره جنوبی، مدعی شد ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده است و گفت این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.

ترامپ ادامه داد: او برای حمله به عراق رای داد و می خواست برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بیمه سلامت فراهم سازد.

وی در ادعایی تکراری که نابودی داعش را محصول عملکرد خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا می‌داند، اضافه کرد: تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و رهبر داعش تروریست را از بین برد.

رئیس جمهوری آمریکا که به دستور وی سردار شهید قاسم سلیمانی ترور شد، با تکرار اهانت به این قهرمان ملی ایران و عرصه مبارزه با تروریسم، این ترور را دستاورد خود دانست.

ترامپ با بیان اینکه بایدن مخالف کشتن سلیمانی است، گفت «او با کشته شدن نفر شماره یک تروریست مخالف بود و آن را نمی‌پسندید».

 وی با این ادعا که چین و ایران خواستار پیروزی بایدن هستند، افزود: می‌خواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها می‌خواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا که در طول سه سال گذشته همواره مساله پرداخت بخش اندکی از دارایی ایران در دولت اوباما را مورد انتقاد قرار داده است، این بار هم تکرار کرد: اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیزی به ایران داد.

ترامپ افزود: کار باورنکردنی دیگر پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. ایران می‌خواست به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم می‌توانیم صبر کنیم اما اگرپیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید اگر بخواهید به توافق برسید. مطمئن باشید. من به آنها گفتم.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه