ارسال به دیگران پرینت

قارچ سمی| کشف قارچ سمی شبیه مخدر درغرب تهران + عکس

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت نوعی قارچ سمی شبیه به مخدر را در تهران کشف کردند.

 قارچ سمی| کشف قارچ سمی شبیه مخدر درغرب تهران + عکس

در جریان اجرای طرح عملیاتی ظفر طی چند روز گذشته ماموران پایگاه دوم مبارزه با مواد مخدر از فروش و عرضه نوعی قارچ سمی شبیه مخدر درغرب تهران با خبر شده و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند که در جریان آن موفق به کشف مقادیر قابل توجهی قارچ سمی شدند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در همین خصوص  گفت: این مواد نوعی قارچ سمی است که متاسفانه افراد سودجو با تشویق جوانان و افراد بی اطلاع به مصرف این مواد آن را با قیمت‌های گزاف در اختیارشان قرار می دهند. این قارچها اثرات تخریبی به مراتب بدتر از گل وشیشه داشته و به بیش از 80 درصد مصرف کنندگان اثرات وخسارات جبران ناپذیری را وارد می کند.

وی افزود: درهمین زمینه نیز مأموران مبارزه با مواد مخدر این مواد را کشف کرده و تحقیقاتشان برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط نیز ادامه دارد.

سرهنگ عبدالوهاب حسن وند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز درباره این مواد به ایسنا گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر شده اند که رسیدگی به پروندشان ادامه دارد. این افراد از طریق فضای مجازی و فضای حقیقی اقدام به عرضه این مواد می کردند.

وی درباره این که آیا این قارچها مخدر محسوب می شود یا خیر نیز گفت: برابر تحقیقات انجام شده در مراحل اولیه این قارچهای سمی بسیار شبیه به مواد مخدر هستند و اثرات تخریبی بالایی دارند به عبارت دیگر می توان گفت که این مواد به دو https://www.55online.news/fa/tiny/news-157539شیوه صنعتی و سنتی تولید شده و پس ازآن که قارچ کشت می شود با استفاده از فرایندهای شیمایی و روشهای محسوس، افزودنی هایی به آن اضافه می شود که قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

وی با بیان این که حدود 10 گرم از این ماده مخدر مجازات بیش از 2 سال زندان را دارد، خاطر نشان کرد: در این عملیات طی یک مرحله 120 گرم و در مرحله دوم که با اقدامات اطلاعاتی انجام شد 570 گرم از این قارچ‌های سمی کشف و ضبط شد.

 

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه