ارسال به دیگران پرینت

مشروبات الکلی | مرگ ۶۲۷ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی به ۹ هزار و ۸۸۴ پرونده قصور پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار از این پرونده‌ها منجر به محکومیت شد.

مشروبات الکلی | مرگ ۶۲۷ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی به ۹ هزار و ۸۸۴ پرونده قصور پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار از این پرونده‌ها منجر به محکومیت شد.

عباس مسجدی آرانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در تشریح اقدامات سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه، شاهد افتتاح پروژه‌ها در برخی از استانهای کشور از جمله هرمزگان و مرکزی خواهیم بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: حدود 10 هزار مترمربع به فضای فیزیکی سازمان پزشکی قانونی با افتتاح پروژه‌ها در هفته قوه قضائیه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه تحول در قوه قضائیه گفت: برنامه سازمان پزشکی قانونی نیز در راستای تحول به قوه قضائیه ارائه و این فرآیند از زمستان سال گذشته آغاز شد؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، دسترسی به پرونده‌های بیماران بود همچنین یک هزار و 356 متر فضای بایگانی سازمان پزشکی قانونی برای اقداماتی همچون تشریح و فعالیتهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفت.

مجسدی با بیان اینکه حدود 30 درصد از پستهای سازمانی پزشکی قانونی فعال است، متذکر شد: در سال 97 و 98 نتوانستیم نیروی انسانی جذب کنیم اما تا پایان سال جاری 200 نفر کارشناس و پزشک به جمع همکاران متخصص اضافه خواهد شد و جذب سازمان می‌شوند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به راه‌اندازی بانک سلول، عضو و بافت در این سازمان در سال گذشته، بیان کرد: در سال 98، حدود دو میلیون از پرونده‌های قضائی به سازمان ما ارجاع شد که حدود 90 درصد مربوط به معاینات بود. بیشترین معاینات در فصل تابستان انجام شد و همچنین پنج درصد از فعالیتهای سازمان مربوط به اقدامات آزمایشگاهی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 3.4 درصد فعالیتهای ما در سال گذشته مربوط به معاینه اجساد بود، عنوان کرد: 1.6 مربوط به کمیسیونهای تخصصی بود.

مسجدی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور مجموعاً 10 آزمایشگاه ژنتیک در کشور دارد، گفت: در حوزه قصور پزشکی، 9 هزار و 884 پرونده در سال گذشته داشتیم که بیش از 4 هزار پرونده منجر به محکومیت شد؛ بیشترین پرونده‌های قصور در استانهای تهران، فارس، البرز و کمترین مربوط به استانهای ایلام، لرستان و هرمزگان بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به ارجاع 12 هزار و 421 پرونده مربوط به سقط جنین در سال گذشته، گفت: در سه هزار و 376 پرونده مجوز سقط صادر نشد. همچنین با دستور ریاست محترم قوه قضائیه دادستان کل کشور ماموریت پیدا کردند که در جلسه‌ای آمار رو به رشد سقطهای جنایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 784 نفر هموطنان در سال گذشته بر اثر گازگرفتگی جان باختند که بیش از 70 درصد آنها در نیمه دوم سال گذشته روی داد، تصریح کرد: در سال گذشته 580 پرونده مربوط به اختلال هویت جنسی داشتیم که 400 پرونده مربوط به زنان و 180 پرونده مربوط به آقایان بود.

این مقام مسئول از رسیدگی به 2 هزار و 488 پرونده کودک‌آزاری در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه پرونده‌های مربوط به کودک‌آزاری در سال 98 نسبت به سال 97 رشد 12.5 درصدی داشت.

مسجدی با بیان اینکه در سال 98، متوفیات ناشی از مصرف الکل 627 مورد بود که نسبت به سال 97 رشدی 142 درصدی داشت، متذکر شد: در شرف راه‌اندازی شورای حل اختلاف برای کمیسیونهای خود هستیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه