ارسال به دیگران پرینت

مرگبارترین مار‌های کره زمین+عکس

مارهای سمی یکی از عوامل مرگ انسان ها در جهان هستند.

مرگبارترین مار‌های کره زمین+عکس

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از میان بیش از ۶۰۰ گونه مار سمی که در کره زمین یافت شده اند، ۲۰۰ گونه می‌تواند آسیب واقعی به انسان وارد کنند. در این گزارش شش مورد از مرگبارترین مار‌های کره زمین را برای شما گردآوری کرده ایم.

۱.مار جعفری Saw-scaled viper

این افعی با نام علمی Echis Carinatus، در بخش‌هایی از هند و خاورمیانه زیست‌می‌کند. سم قوی ندارد اما همان سمی هم که دارد نسبت به سایر مارها باعث کشته شدن سالانه تعداد زیادی از مردم دنیا می‌شود، زیرا این مار بیشتر از همه در مناطق مسکونی یافت می‌شود.

کشنده‌ترین مارهای جهان

۲. شاه کبرا King cobra

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که کدام مار می‌تواند فیل را از پای در آورد؟! نیش شاه افعی Ophiophagus Hannah آنقدر سم عصبی دارد که می‌تواند یک فیل آسیایی را بکشد و ۵۰ درصد احتمال نیش زدن آدمها را دارد. ۵.۵ متر طول دارد و یکی از بلندترین و سمی‌ترین مارهاست.

کشنده‌ترین مارهای جهان

۳. مار ببری Tiger snake

این مار قاتل Notechis Scutatus در جنوب استرالیا و  جزیره تاسمانی یافت می‌شود و قربانیان خود را با ترکیبی از سم عصبی و لخطه‌کننده خون، هیمولیزین‌ها و سم عضله می‌کشد. از نکته‌های جالب و هیجان‌انگیز این است که مقادیر سم این مار بر اساس اندازه طعمه مورد نظر متفاوت است.

کشنده‌ترین مارهای جهان

۴. تایپان

اسم این مار خزنده Oxyuranus microlepidotus و اغلب تحت عنوان (مار وحشی) شناخته می‌شود و نیش آن در کمتر از یک ساعت انسان را می‌کشد. یکی از کشنده‌ترین مارهای سیاره زمین است. سم فلج کننده آن باعث خونریزی در مویرگ‌ها و بافت عضلات می‌شود.

کشنده‌ترین مارهای جهان

 

۵. مار Hydrophis Belcheri

بسیاری بر این باورند که مار Hydrophis Belcheri یکی از سمی‌ترین مارهای جهان است. گفته می‌شود گزش این مار صدبرابر کشنده‌تر از مارهای همان منطقه یعنی تایبان  است. خوشبختانه خبرهای کمی از نیش خوردن انسان به دست این مار در هند و اقیانوس آرام منتشر شده‌است.

کشنده‌ترین مارهای جهان

۶. مامبا سیاه Black mamba

 

سریع‌ترین مار جهان و یکی از کُشنده‌ترین آنهاست. ممکن است مامبای سیاه با سرعت ۱۲۰۵ مایل در ساعت (۵.۵ متر در ثانیه) حرکت کند، و ممکن است نیش او در کمتر از ۳۰ دقیقه انسان را به کام مرگ بکشاند. این مار بارها بارها نیش کشنده خود را برای زخمی کردن بدشانسها فرو می‌برد و هر بار گزیدن این مار مقادیر زیادی سم عصبی را وارد بدن قربانی می‌کند.

کشنده‌ترین مارهای جهان

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه