ارسال به دیگران پرینت

واکنش‌ها به سقوط بخش‌هایی از سیاتل

سقوط سیاتل

رسانه‌های آمریکا بامداد جمعه گزارش دادند: رسانه‌های دست راستی آمریکا می‌گویند معترضان بخش‌هایی از شهر سیاتل را به تصرف خود در آورده اند، اما مقامات محلی روایت دیگری را بیان کرده‌اند. این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توییتی در توئیتر درباره اعتراضات وسیع در سیاتل نوشت: تروریست‌های داخلی بر سیاتل که البته تحت کنترل دموکرات‌های چپ افراطی است، مسلط شده اند.

 سقوط سیاتل

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که بعضی رسانه‌های دست‌راستی مدعی شده‌اند شبه نظامیان وابسته به گروه «آنتیفا» بخش‌هایی از سیاتل را تصرف کرده و قصد دارند مناطق تحت تصرف خود را گسترش دهند.

این رسانه در عین حال تأیید کرد که معترضان «بخش کوچکی» از سیاتل را تصرف و آن را «منطقه خودمختار» اعلام کرده‌اند.

به گزارش سی ان ان، ساختمان اداره پلیس سیاتل بعد از چند روز درگیری میان معترضان و نیرو‌های پلیس تخلیه شده است.

این رسانه نوشت: علیرغم این، ادعا‌ها مبنی بر اینکه اعضای گروه «آنتیفا» در حال جولان در خیابان‌های سیاتل هستند در رسانه‌های دست‌راستی بزرگنمایی شده است.

از سوی دیگر، دفتر شهردار سیاتل اعلام کرده است که مقامات شهر هیچ شواهدی مبنی بر حضور اعضای آنتیفا در منطقه، مشاهده نکرده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش با حمله به معترضان آن‌ها را تروریست و هرج و مرج طلب زشت نامید. وی با اشاره به اینکه شهر سیاتل در ایالت واشنگتن تحت کنترل تروریست‌های محلی درآمده است از مقامات محلی خواست که کاری کنند.

معترضان بخشی از شهر سیاتل آمریکا را تصرف کردند؛ واکنش تند ترامپ به سقوط سیاتل

واکنش ترامپ به سقوط بخش‌هایی از سیاتل

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود علیه معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس، آنها را «آشوبگران زشت» خواند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری شهروندانی که در ایالت واشنگتن در اعتراض به قتل جورج فلوید توسط پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند را «آشوبگران زشت» خواند و از فرماندار ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل خواست که با آنها برخورد کنند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «جِی اینسلی فرماندار چپ افراطی ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل، طوری به بازی گرفته شده و دست انداخته شده‌‌اند که هرگز کسی در کشور فوق‌العاده ما شاهد چنین چیزی نبوده است.»

وی افزود: «همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را نکنید، من انجامش می‌دهم. این یک بازی نیست. این آشوبگران زشت باید فوراً متوقف شوند. بجنبید!»

دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است. وی اصرار دارد که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیروهای پلیس و نیروهای گارد ملی آمریکا از نیروهای ارتش نیز استفاده کند.

ترامپ دوشنبه گذشته در اوج اعتراضات علیه نژادپرستی ساختاری در آمریکا، در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.

روز شنبه نشریه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ خواستار استقرار 10 هزار نیروی ارتش در پایتخت آمریکا برای کمک به سرکوب اعتراضات بوده است، اما ویلیام بار دادستان کل، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید با استقرار نیروهای رزمی ارتش در شهر واشنگتن مخالفت کرده‌ و در نهایت ترامپ از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه