ارسال به دیگران پرینت

7کمپانی کوبایی به لیست سیاه اضافه شدند

دولت واشنگتن هفت کمپانی کوبایی از جمله موسسه مالی که حواله‌های ارسالی به این کشور کمونیست را رسیدگی می‌کند در لیست سیاه قرار داد.

7کمپانی کوبایی به لیست سیاه اضافه شدند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این هفت کمپانی کوبایی تحت کنترل ارتش به لیست سیاه اضافه شدند و مردم آمریکا از انجام اقدامات تجاری با آنها منع می‌شوند.

یکی از کمپانی‌ها موسسه مالی "فین سیمکس" است که کمپانی "وسترن یونیئن" از آن برای ارسال پول و حواله از سوی آمریکایی‌ها به خانواده‌های کوبایی‌شان استفاده می‌کند.

پمپئو گفت: شش کمپانی دیگر نیز که به اقدامات دولت کوبا برای کنترل مبالغی که متعلق به مردم کوباست کمک می‌کردند در این لیست سیاه گنجانده شدند.

وی در توییتی ادعا کرد: ما به جلوگیری از سرازیر شدن پول به جیب افرادی که مردم کوبا را سرکوب می‌کنند ادامه خواهیم داد. ۶۱ سال سرکوب و دیکتاتوری کافی است. مردم کوبا شما لایق بهترین‌ها هستید و ما پشت شما ایستاده‌ایم.

این در حالی است که ریکاردو هررا، مدیر اجرایی گروه مطالعه کوبا این اقدام را به عنوان یک اقدام غیرانسانی و نهایت دورویی برای گفتن آنکه در کنار مردم کوبا ایستاده اما مانع از رسیدن منابع مالی مورد نیاز آنها در بحبوحه پاندمی کرونا می‌شود، محکوم کرد.

دیگر کمپانی‌های تحت کنترل ارتش کوبا که روز چهارشنبه تحریم شدند شامل سه هتل، دو مرکز غواصی و یک پارک آبی هستند.

پمپئو در بیانیه‌ای ظاهرفریبانه گفت: مردم کوبا مستحق دولت دموکراتیک، آزادی بیان، آزادی مذهبی و آزادی عقیده، رفاه اقتصادی و احترام به حقوق بشر هستند. آمریکا در کنار مردم کوبا که برای چنین زندگی تلاش می‌کند، ایستاده است.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا نیز این تحریم‌ها را رد و آنها را اقدامی با هدف ضربه زدن به خانواده‌های کوبایی توصیف کرد.

وی در توییتی گفت: تنگ‌تر کردن حلقه این محاصره در دوران پاندمی کرونا شرم‌آور و جنایتکارانه است.

این اطلاعیه همزمان با هشتادونهمین سالروز تولد رائول کاسترو، رهبر دولت کوبا منتشر شد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه