ارسال به دیگران پرینت

فلزات اساسی گران شد

قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی با افت تب کرونا با جهش همراه شد قیمت ها در یک هفته گذشته رشد بیشتری داشتند.

فلزات اساسی گران شد

امروز در بازار بورس لندن جدیدترین قیمت فلزات اساسی منتشر شد. بازار بورس لندن (LME) مبنای قیمت‌گذاری جهانی است و قیمت‌هایی که در این بازار کشف می‌شود، پایه قیمت‌ها را تشکیل می‌دهد. جدیدترین قیمت‌ها به این شرح است: 

فلز (تن) قیمت (دلار)
آلومینیوم ۱۵۲۶
مس ۵۴۹۹
روی  ۲۰۰۸.۵
نیکل ۱۲۸۱۲
سرب ۱۶۹۶
قلع  ۱۶۱۷۷
آلیاژ آلومینیوم ۱۲۱۰
ناساک ۱۱۳۵
کبالت ۲۹۵۰۰
طلا ۱۷۰۲.۵
نقره ۱۷.۷۵
فولاد قراضه ۲۶۶.۵
فولاد مفتول ۴۲۵.۵

بررسی گراف قیمت فلز آلومینیوم نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته قیمت این فلز رشد جهشی را داشته و به ویژه در یک هفته اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. قیمت این فلز از ۱۴۳۷ دلار در یک ماه گذشته به ۱۵۲۶ دلار رسیده است. 

بررسی گراف قیمتی فلز مس هم حاکی از رشد بی‌سابقه قیمت این فلز در یک ماه گذشته و به ویژه در یک هفته اخیر است، قیمت این فلز از ۵۰۵۸ دلار به ۵۴۹۹ دلار صعود کرده است. 

همچنین بررسی نمودار قیمتی فلز روی هم رشد نسبت به یک ماه گذشته را نشان می‌دهد که بیشترین افزایش در یک هفته گذشته اتفاق افتاده است. قیمت این فلز از ۱۸۸۲ دلار به ۲۰۰۸ دلار رسیده است. 

خوشبینی بازار به فروکش تب کرونا و همچنین ارائه محرک‌های اقتصادی از سوی دولت‌ها باعث شده تقاضا برای فلزات اساسی که به عنوان ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های بزرگ به ویژه در هواپیماسازی‌ها است بیشتر شود.

از سوی دیگر، برگشت دوباره شرکت‌ها به فعالیت‌های اقتصادی، آرام آرام بیشتر می‌شود که به تقاضای بیشتر فلزات اساسی منجر شده است. شرکت‌ها باید علاوه بر تأمین نیاز فعلی بازار، عقب‌ماندگی‌های دوران بحران کرونایی را نیز تأمین کنند که به این دلیل تقاضا و قیمت در بازار رشد جهشی داشته است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه