ارسال به دیگران پرینت

۳۷۱ تن شکر احتکار شده در چهارمحال و بختیاری کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از کشف ۳۷۱ تن شکر احتکار شده در استان خبر داد و گفت: کشف این محموله در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی انجام گرفت.

 ۳۷۱ تن شکر احتکار شده در چهارمحال و بختیاری  کشف شد

سجاد رستمی ۱۱ خردادماه در کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری از کشف ۳۷۱ تن شکر احتکار شده در استان خبر داد و اظهار کرد: کشف این محموله در راستای اجرای طرح اجرای تشدید نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی انجام گرفت که پرونده جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین تخلف ۳۳ واحد صنفی محرز شد که پلمب تعدادی از این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص فعالیت شرکت‌های بازاریابی و فروشگاه‌های اینترنتی در چهارمحال و بختیاری، گفت: در مجموع ۲۴ شرکت در این حوزه برای فعالیت از وزارت صمت مجوز دریافت کرده‌اند که از این تعداد تنها ۵ شرکت در استان مجوز فعالیت دارند.

رستمی خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های بازاریابی از جمله "ام وی"، "یونیک فاینانس"، "تلفیق هنر" و "هزار خدمات" مجوز فعالیت ندارد، شهروندان برای اطلاع از وضعیت این شرکت‌ها می‌توانند به سایت اینترنتی فروشگاه اصناف مراجعه کنند.

متخلفان به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند

در ادامه جلسه محمدرضا عمرون مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۲ طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در استان اجرا شد، اظهار کرد: در این بازرسی‌ها در مجموع ۸۲۷ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی واصل شد که از این تعداد به ۶۰۰ پرونده رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: متخلفان به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند، متأسفانه میزان جرایم در چند سال گذشته تغییری نداشته است و به همین علت جرایم نقدی بازدارندگی لازم را ندارند.

عمرون عنوان کرد: متأسفانه اتاق اصناف برخی از شهرستان‌ها از جمله بروجن حتی یک مورد پرونده تخلف در سال گذشته به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع نداده‌اند و این ضعف در بازرسی‌ها را نشان می‌دهد.

انجام ۹ هزار و ۷۶۶ بازرسی از اصناف استان در ۲ ماه گذشته

در پایان جلسه بیژن بهرامی معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ماه فروردین و اردیبهشت نزدیک به ۹ هزار و ۷۶۶ بازرسی از اصناف استان به عمل آمده است، اظهار کرد: در همین راستا ۲۸۸ پرونده تشکیل و ۳۳۲ مورد تخلف کشف شد.

وی ادامه داد: ۱۳۹۵ مورد از بازرسی‌ها مربوط به واحدهای عرضه میوه و سبزی، ۱۳۸۰ مورد کالای قاچاق و ۱۷۲۸ مورد مربوط به نانوایی‌ها بود.

بهرامی با بیان اینکه ۳۲۷ مورد گشت مشترک در ۲ ماه اخیر انجام شده است، یادآور شد: ۲۶۰ مورد شکایت مردمی به سازمان صمت واصل شد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه