ارسال به دیگران پرینت

نکاتی مفید برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

خیلی وقت‌ها دیده می‌شود افرادی تنها با داشتن یک ایده خاص، کسب‌وکار اینترنتی خود را در حالی راه‌اندازی می‌کنند که شناخت کافی و دقیق از فضای کاری اینترنتی ندارند. برای ورود به دنیای کسب‌وکار اینترنتی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

نکاتی مفید برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

خیلی وقت‌ها دیده می‌شود افرادی تنها با داشتن یک ایده خاص، کسب‌وکار اینترنتی خود را در حالی راه‌اندازی می‌کنند که شناخت کافی و دقیق از فضای کاری اینترنتی ندارند. برای ورود به دنیای کسب‌وکار اینترنتی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- این درست است که هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به نسبت سایر کسب‌وکارها پایین‌تر است و هر شخص ممکن است بتواند حتی در یک روز یک کسب‌وکار آنلاین برای خودش دست‌وپا کند اما این به آن معنا نیست که ادامه کار هم به همین سادگی خواهد بود. علت این است که این سادگی برای همه وجود دارد و اگر برای ما ساده است، برای دیگران هم ساده است و شما رقبای خرد بسیاری خواهید داشت که لازم است از قبل برای آنها فکری کرده باشید.

2- غول‌های بزرگی مثل گوگل و فیس‌بوک وجود دارند که همگی در بستر اینترنت کسب‌وکارهای بسیار سودآور و موفقی را راه‌اندازی کرده‌اند و به‌سرعت در حال رشد هستند. اینکه آنها تا این حد موفق بوده‌ و میلیاردها دلار درآمد داشته‌اند، ممکن است حرص و طمع ما را تحریک کند و تصور کنیم با کسب‌وکار اینترنتی می‌توانیم یک‌شبه ره صدساله را  برویم. همین نگرش موجب شده است بسیاری کسب‌وکارهای خانگی و استارتاپ‌های اینترنتی با شور و شوق بسیار آغاز کنند و با ناامیدی بسیار به فعالیت‌شان پایان دهند. بازار تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای اینترنتی به‌شدت می‌تواند سودآور باشد به شرطی که علم آن را پیش‌تر 

آموخته باشیم.

3- وقتی ایده‌‌ای داریم که مطمئن هستیم جواب می‌دهد و ما را ثروتمند می‌کند، آن را با خانواده، پدر و مادر و اطرافیانی که به ما نزدیک و در دسترس‌تر هستند، در میان می‌گذاریم. آنها اغلب به ما قوت قلب می‌دهند و ما را تحسین و تشویق می‌کنند تا جلو برویم و ایده خودمان را اجرا کنیم. اگرچه تشویق و تحسین اطرافیان مثل بنزین توی باک ماشین ماست اما یادمان نرود اطرافیان نزدیک ما اغلب دلشان نمی‌خواهد ما را ناامید یا ناراحت کنند و بنابراین اشکالات ایده‌های ما را نخواهند گفت پس بهتر است از آنهایی که بیشتر ممکن است بی‌پروا واقعیات و نقاط ضعف ایده‌های ما را یادآور شوند، کمک بگیریم. البته هنوز بهترین و مطمئن‌ترین راه مشورت با متخصصی است که قبلا این مسیر را پیموده است 

و تجربه آن را دارد.

4- در کسب‌وکارهای خانگی روی فروش به خانواده و فامیل بیش از حد حساب باز می‌کنیم تا جایی که تک‌تک افراد فامیل را به‌عنوان مشتری بالقوه قلمداد کرده‌ایم و در ذهنمان پول خدمات یا محصولمان را هم از آنها گرفته‌ایم. شاید عجیب باشد اما خیلی اوقات خانواده و فامیل نمی‌توانند مشتریان خوبی برای کسب‌وکار ما باشند یا اگر هم باشند استمرار نخواهد داشت و باز هم نیاز خواهیم داشت جای دیگری به دنبال مشتری بگردیم پس لازم است از همین الان هزینه‌ها و روش‌هایی مؤثر برای این کار در نظر بگیریم.

5- فکر می‌کنیم آنهایی که موفق شده‌اند مسیر مستقیم را طی کرده‌اند و به هدف رسیده‌اند. خیر! این اتفاق جز در فیلم‌های هندی جای دیگری روی نمی‌دهد و لازم است بپذیریم هزینه آرزوها و موفقیت‌هایمان را خودمان بپردازیم. برای این کار لازم است زمان صرف کنیم، پشتکار به خرج دهیم، دانشمان را زیاد کنیم، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنیم و آنچه نیاز داریم را فراهم آوریم طوری که نیاز نباشد بارها چرخ را دوباره اختراع کنیم. رؤیاهای ما ارزشش را دارند تا زحمت طی این مسیر را به خودمان داده و برایشان شهامت به خرج دهیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه