ارسال به دیگران پرینت

پلیس فتای تهران:

گول تلفن‌های مشکوک را نخورده و اطلاعات حساب خود را ندهید

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد افزود: مجرمان فضای مجازی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی طعمه هایشان می‌کنند.

گول تلفن‌های مشکوک را نخورده و اطلاعات حساب خود را ندهید

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد.

وی ادامه داد : هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه های خود ارتباط برقرار می‌کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر و یا سازمانی که شما می‌شناسید معرفی می‌کنند از شما می خواهند جهت دریافت جایزه اطلاعات بانکی خود را در اختیارشان قرار دهید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برای واریز هر گونه وجه به حساب شما اعم از جایزه، پاداش و مزایا نیازی به اعلام رمز بانکی شما نخواهد بود. برای مقابله با هکرها و حملات فیشینگ این نکته را فراموش نکنید.

وی از هم‌وطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان هستند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا در میان بگذارید.

کشف ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در پایانه غرب

رییس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب گفت: ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در انبار توشه پایانه غرب تهران کشف شد.

ستوان یکم مهدی کیاشمشکی گفت: درپی اخبار واصله مبنی بر وجود تعداد زیادی تلفن همراه که به نظر قاچاق می آید به کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب مخابره شد که تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در انبار توشه باربری شروع به جستجو کردن که تعدادی کارتن لوازم یدکی به دست آوردند که در بررسی محتویات داخل این جعبه ها با گوشی های سامسونگ و هو.آ.وی به دست آوردند که تعداد ۶ هزار تلفن همراه که مدت یک ماه است در این انبار نگهداری می شود کشف شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: تلفن های همراه به کلانتری منتقل شد و مشخص شد این گوشی های موبایل قاچاق در پوشش لوازم یدکی به این انباری منتقل شده است که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان است.

رییس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب اظهار داشت: تلفن های همراه کشف شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و ادامه تحقیقات برای دستگیری متهمان پرونده در پلیس امنیت اقتصادی ادامه دارد.

دستگیری قاچاقچی با بیش از۵۲کیلو حشیش

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از دستگیری یکی از قاچاقچیان جنوب غرب تهران در منطقه فلاح تهران خبر داد و گفت:از متهم مقدار ۵۲ کیلو و ۳۷۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" بیان داشت: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان تهرانی در محله فلاح تهران مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر ،پرونده ای در این خصوص در پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن انجام شد.

این مقام انتظامی افزود : پس انجام جوانب و مقدمات کار تیمی از ماموران پلیس با رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به محل سکونت متهم مراجعه و نسبت به بازداشت و تفهیم اتهام وی اقدام کردند.

وی با اشاره به کشف ۵۲ کیلو و ۳۷۰ گرم تریاک از متهم، بیان داشت: متهم به جرم انتسابی اعتراف و به مرجع قضایی معرفی شد.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه