ارسال به دیگران پرینت

تصاویری از خسارتهای زلزله گچساران

زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

تصاویری از خسارتهای زلزله گچساران

سید امان الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، در تشریح جزییات زلزله امروز در استان اظهار کرد: چهار تیم از دهدشت و گچساران به مرکز زلزله اعزام شد. طبق بازدید صورت گرفته از مناطق شهری، تاکنون تنها ترک خوردگی ساختمان گزارش شده است.

وی از اعزام تیم ارزیاب و معاون هلال احمر گچساران به روستاهای مرکز زلزله از جمله خیرآباد، سعادت آباد و دژ سلیمان خبر داد.

ترک خوردگی ساختمان‌ها در زلزله کهگیلویه و بویراحمد

جهانبین افزود: طبق تماس های صورت گرفته با شوراهای روستاها تاکنون هیچ تلفاتی انسانی نداشته ایم.

وی بیان کرد: تیم های هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در حال آماده باش هستند.

زلزله نسبتا شدید در گچساران

محسن جلیل، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمین لرزه ۵.۲ ریشتری گچساران گفت: ۸ تیم ارزیاب کهگیلیویه و بویراحمد به منطقه زلزله زده اعزام شدند و هیچ مصدومی تاکنون به اورژانس گزارش نشده است.

جلیل تصریح کرد: نیروهای اورژانس در شهرستان زلزله زده گچساران حضور دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پایگاه اورژانس، مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان گچساران و اورژانس هوایی استان در حال آماده باش هستند و به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های چرام، باشت و کهگیلویه آماده باش داده شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون گزارشی در خصوص انسداد راه‌های اصلی این استان دریافت نشده است.

سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در محدوده دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امکان وقوع ریزش‌های جزیی در کوه وجود داشته اما بر اساس آمارهایی که تا کنون به دست آمده است اختلالات ترافیکی در محورهای مواصلاتی تحت تاثیر زمین لرزه مشاهده نشده است.

شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید. این زمین لرزه در شهرستان گچساران، بهمئی، لنده، کهگیلویه، دنا، باشت و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس شد.

مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را ۵.۲ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زمین لرزه در ساعت۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه، چهارم خرداد ماه به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

پس لرزه ۲.۹ ریشتری در دوگنبدان

پس لرزه‌ای به قدرت ۲.۹ در مقیاس ریشتر ساعت ۱۳:۵۴ دقیقه امروز شهرستان گچساران را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این پس لرزه ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز چهارم خرداد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرهای دوگنبدان و باشت را لرزاند.

مرکز این زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری دوگنبدان، ۳۶ کیلومتری چرام و در ۴۲ کیلومتری باشت، کهگیلویه وبویر احمد گزارش شده است.

زلزله ۵.۲ ریشتری گچساران تلفات جانی و مصدوم نداشت

وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله 5.2 ریشتری گچساران تلفات جانی و مصدوم نداشته است.

وی افزود: این زلزله خسارات زیادی را به ابنیه، راهها و ساختمان های مسکونی شهری و روستایی وارد کرده است. ترک خوردگی و ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی را در پی داشت.

محمدی تبار تصریح کرد: تیم های هلال احمر، بنیاد مسکن و فرمانداری مامور شدند تا خسارات وارده را ارزیابی و برآورد کنند، سپس به استانداری اعلام نمایند.

مصدومین زلزله در گچساران به ۶ نفر افزایش یافت. همگی به دلیل فرار از زلزله مصدوم شده‌اند. اکنون ۱۲ تیم های ارزیاب (کهکیلویه و بویر احمد ٤ تیم – فارس ٢ تیم – بوشهر ٢ تیم - خوزستان ٤ تیم) در منطقه حضور دارند.

تیم‌های ارزیاب در شهرستان گچساران، باشت و سعادت آباد هیچ خسارات جانی گزارش نکرده‌اند. تخریب برخی از دیوارها در شهرستان گچساران گزارش شده است.

گزارش ارزیابی شهرستان بهبهان در خوزستان روستاهای شهر سردشت نشان می‌دهد تاکنون خسارات جانی و مالی وجود نداشته است.

زلزله در مناطق مرزی بوشهر با با استان کهکیلویه و بویراحمد فاقد خسارات جانی و مالی بوده است.

در ۸ روستا در شهرستانهای ممسنی و رستم استان فارس خسارات جانی و مالی گزارش نشده ا است. درمنطقه بابا کلان ریزش کوه دیده شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

تخریب برخی ساختمان در شهر دوگنبدان

 
 

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه