ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل در مورد افزایش جرایم سایبری در دوران کرونا هشدار داد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح روز شنبه با هشدار در مورد گسترش جرایم سایبری و افزایش ۶۰۰ درصدی حملات ایمیل‌های مخرب در دوران همه گیری ویروس کرونا خبر داده‌است.


 سازمان ملل در مورد افزایش جرایم سایبری در دوران کرونا هشدار داد

خانم " ایزومی ناکامیتزو" در یک جلسه غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل گفت: بحران ویروس کرونا جهان را به سمت افزایش استفاده از فن آوری و همکاری آنلاین سوق می‌دهد.  

وی همچنین گفت: اما گزارش‌های نگران کننده‌ای از حملات (سایبری) علیه سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و مراکز تحقیقات پزشکی در سراسر جهان وجود داشته است.  

نماینده عالی امور خلع سلاح سازمان ملل گفت: وابستگی رو به رشد دیجیتال باعث افزایش آسیب پذیری در برابر حملات سایبری شده و تخمین زده می‌شود که هر ۳۹ ثانیه یک حمله از این دست انجام شود.  

ناکامیتزو به نقل از اتحادیه بین المللی ارتباطات از راه دور گفت: تقریبا ۹۰ کشور هنوز تنها در مراحل اولیه تعهدات مربوط به امنیت سایبر قرار دارند.  

وی همچنین گفت: تحدید و کنترل سوء استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات "ضروری است". 

جوری راتاس نخست وزیر استونی که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد گفت که نیاز به فضای مجازی ایمن و کارآمد بیش از هر زمان دیگری ضروری است.  

وی حملات سایبری صورت گرفته به بیمارستان‌ها، تأسیسات تحقیقات پزشکی و سایر زیرساخت‌ها بویژه در بحبوبحه شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.  

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه