ارسال به دیگران پرینت

کهنه سرباز انگلیسی برای کمک مقابله با کرونا۳۲ میلیون پوندجمع آوری کرد

تصویری که در بالا مشاهده می کنید متعلق به یکی از کهنه سواران نظامی انگلستان به نام تام مور است که در این کشور با نام کاپیتان مور شناخته می شود. او که ۱۰۰ سال سن دارد از آغاز دنیاگیری کووید ۱۹ شروع به جمع آوری کمک های مالی برای خدمات درمانی بریتانیا کرد. او برای جمع آوری این کمک اعلام کرد که تا قبل از جشن تولد صد سالگی اش ۱۰۰ بار محیط حیاط منزل شخصی اش را پیاده طی می کند و توانست به موقع این چالش را به انجام برساند. مردم نیز همزمان با کمک های مالی خود از او حمایت کردند.

کهنه سرباز انگلیسی برای کمک مقابله با کرونا۳۲ میلیون پوندجمع آوری کرد

حالا بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان پیشنهاد داده که به خاطر تلاش هایش ملکه انگلستان نشانه شوالیه را به او اهدا کند.

آقای جانسون در بیانیه خود آورده است که این مرد صد ساله بارقه ای از امید را در دنیای غبارآلود کرونا ویروس برای مردم انگلستان ایجاد کرده است.

مراسم اعطای نشان شوالیه که اهدای آن از سوی ملکه انگلستان نیز تایید شده است به صورت رسمی امروز برگزار خواهد شد.

کاپیتان تام مور

کاپیتان مور  که در روز تولد صدمین سالگی اش نشان کولونل را هم دریافت کرد در ابتدا اعلام کرده بود که می خواهد با پیاده روی در حیاط منزل شخصی اش واقع در بدفورد شایر انگلستان هزار پوند کمک مالی را با حمایت مردم جمع آوری کند. اما استقبال از تلاش او به قدری بود که نهایتان توانست ۳۲۷۹۴۷۰۱ پوند را از بیش از یک و نیم میلیون نفر جمع آوری کند.

بوریس جانسون نیز برای تقدیر از او اینطور گفت:

ایده جالب کاپیتان مور برای جمع آوری کمک الهام بخش کل کشور شد. من میخواهم از جانب تمام افرادی که تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته اند یک تشکر جانانه از او کنم. او حقیقتا میراث ملی ماست.

کاپیتان تام مور

مور که سابقه شرکت در جنگ جهانی دوم را دارد ماه گذشته بالغ بر ۱۲۵ هزار کارت تبریک را برای تولدش دریافت کرده است و جالب آنکه به خاطر کهولت سن او برخی داوطلب شدند که این نامه ها را برایش باز کنند و بخوانند.

کاپیتان مور که در منطقه Keighly وست یورکشایر انگلستان متولد شده پیشتر در گردان هشتم دوک ولینگتون فعالیت کرده که کارش اپراتوری تانک های چرچیل بود.

کاپیتان تام مور

کارت های تبریکی که تام مورد برای تولد صدسالگی اش دریافت کرده است

در سال ۱۹۴۰ میلادی او به عنوان افسر آموزش انتخاب شد و به مقام کاپیتانی رسید. مورد در جنگ Arakan در غرب برمه نیز فعالیت کرده و همراه با هنگ تحت فرماندهی خود بعد از شکست ژاپن به سوماترا رفته است.

 

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه