ارسال به دیگران پرینت

کرونا ویروس است نه توطئه

چه افرادی و چه کسانی علیه کدام کشورها و دولت‌ها توطئه کرده‌اند؟ امروز بزرگ‌ترین خطر بیخ گوش جهانی شدن است.

کرونا ویروس است نه توطئه

عصرایران؛ مصطفی داننده- قبل از ورود به بحث این جملات را بخوانید:« در ۴ ماه ۵۳۰ هزار نفر در اثر دیابت مرده‌اند، ولی شما می‌بینید یک شیرینی‌فروشی تعطیل نشده است. یا فرض کنید مثلاً ۷ میلیون نفر در اثر آسیب‌های سیگار در دنیا می‌میرند. ۵ میلیون نفر بر اثر از آلودگی هوا فوت می‌کنند، ولی هیچ شهری تعطیل نمی‌شود یا هیچ کارخانه‌ای که تولید سیگار می‌کند تعطیل نمی‌شود. چطور یکدفعه به خاطر این ویروس، چهار میلیارد آدم را در قرنطینه قرار می‌دهند؟  این علامت توطئه‌ای بزرگ در پشت صحنه است»

جمله‌هایی که خواندید مربوط به آیت‌الله سیّد محمّدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی است که در شبکه افق تلویزیون زده شده است.

من نه پزشک هستم و نه دانش پزشکی دارم اما در حد خودم می‌دانم که بیماری مثل قند، نمی‌تواند یک خانواده، یک شهر، یک استان و در نهایت یک کشور را درگیر بیماری کند. یا مثلا آلودگی هوا با مسافرت از تهران به رشت منتقل نمی‌شود.

کرونا اما یک ویروس ناشناخته است که هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است و همه با حدس و گمان در مورد این بیماری منحوس حرف می‌زنند. وقتی سخن از قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی به میان می‌آید برای این است که این بیماری همه را دچار خود نکند.

آنفولانزا هم یک بیماری ویروسی است. اما پزشکان راه درمان آن را بلد هستند. واکسن‌اش هم آماده است. کرونا اما لامذهب است و فعلا سوار بر اسب مراد است و در حال تاختن.

اگر راه درمان آن پیدا شود دیگر هیچ احتیاجی به قرنطینه و فاصله گذاری و زندگی انفرادی نیست.

خیلی‌ها در جهان در مورد چرایی ظهور کرونا سوال دارند. آنها هم فکر می‌کنند توطئه‌ای پشت این ماجرا است. اما یادمان باشد در شرایطی که مردم نگران این ویروس هستند نباید حکم قطعی داد.

الان به خاطر کرونا امکان زیارت حرم‌های مطهر وجود ندارد. مردم هم از این شرایط ناراضی هستند. اما تن به قوانین وضع شده توسط ستاد مقابله با کرونا داده‌اند. حرف‌هایی مثل توطئه و امثال این باعث می‌شود مردم فکر کنند بیماری و سلامت آنها بهانه است و برخی در کشور به دنبال زدن ریشه دین و تعطیلی مراکز مذهبی هستند.

به همین راحتی حس بی‌اعتمادی منتقل می‌شود. این درحالی است که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر رعایت نکات بهداشتی تاکید می‌کنند.

نکته بعدی این است که کرونا تقریبا همه جهان را درگیر خودش کرده است. پاندمی کرونا یا همان «دنیاگیری» که آقای حداد عادل پیشنهاد داده‌اند، این سوال را در ذهن ایجاد کرده است که چه افرادی و چه کسانی علیه کدام کشورها و دولت‌ها توطئه کرده‌اند؟ امروز بزرگ‌ترین خطر بیخ گوش جهانی شدن است.

کشورهایی که سال‌های شعار با هم بودن می‌دادند امروز به دنبال بیرون کشیدن گلیم خود از آب هستند و به دیگران کاری ندارند. حتی مثل دزدان سرگردنه ماسک و لوازم بهداشتی دیگران را هم می‌دزدند.

آمارها نشان می‌دهد که همین کرونا از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر از ما کشته است. تازه اگر اسرائیلی‌ها هم آمار خود را اعلام کنند آنها هم رکورد ما را خواهند زد. تازه این آمار با وجود قرنطینه است و وای به روزی که قرنطینه نبود و مردم بدون رعایت نکات بهداشتی کنار هم زندگی می‌کردند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه